Hoe kunnen bedrijven iets verdienen aan verlopen cadeaukaarten?

Soms worden ze geaccepteerd las ik op http://cadeaubonservice.nl/verlopen-cadeaukaart-alsnog-verzilveren/

Maar wat doet zo’n bedrijf dan? Je kunt ook cadeaubonnen doneren voor een goed doel maar hoezo geven de bedrijven daar dan wel een vergoeding over? En hoe zit het met de btw bij een verlopen cadeaukaart, kun je die niet terugvragen aangezien er nooit een echte prestatie is geleverd?

4.9K

Antwoorden (2)

Als cadeau bonnen niet worden verzilverd heeft de uitgever van de bon winst want de bon is betaald en er wordt niet mee gekocht. De BTW kan je als particulier niet terug vragen en de bedrijven betalen de btw aan de fiscus bij de verkoop.
Dat ze wel een vergoeding geven aan goede doelen is een mooi gebaar aan de goede doelen.
Toegevoegd op 18 februari 2020 21:28: tekst
4 jaar geleden
Zo'n bedrijf doet het uiteraard niet voor niets. Er hebben zich bij hen webshops aangesloten die van hun service gebruik willen maken. Zij krijgen namelijk commissie van deze webshops die de cadeaukaarten uitgeven. In ruil hiervoor bieden zij een service aan door klanten te werven die weer producten kopen bij hen. Heb je namelijk een of meerdere verlopen cadeaucards dan meld je die aan en zij bepalen hoe hoog de vergoeding wordt.

Je krijgt zelf dus geen contant geld maar een voucher, die dan weer geldt bij de webshop die de card heeft uitgegeven. Feitelijk moet je het dus zien als een soort korting die je dan krijgt als je iets uitzoekt bij die webshop. Als je je bij dit bedrijf hebt aangemeld, krijg je van hen ook regelmatige mails met cadeauopties bij de webshops waarvoor je je hebt aangemeld. Het herinnert je er ook aan dat je nog een cadeaucard hebt liggen.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
@amc het gaat om de giftcars kijk even bij zijn link hier nogmaals
http://cadeaubonservice.nl/verlopen-cadeaukaart-alsnog-verzilveren/
amc
4 jaar geleden
Giftcards, cadeaubonnen, cadeaucards....is toch allemaal hetzelfde? De vraag was hoe en of bedrijven er iets aan verdienen en daar heb ik antwoord op gegeven...mis ik iets?