Wanneer veroorzaak je met categorie 1 vuurwerk overlast en wat mag de politie dan doen?

Als je vuurwerk hebt van categorie 1, wat het hele jaar door mag, en je steekt het af, wanneer veroorzaak je dan overlast en wat mag de politie dan doen als die erbij komen?
Stel dat je knetterballen afsteekt en je buren bellen de politie omdat ze last van je hebben, wat mag de politie dan? Vuurwerk afpakken, niks doen of boete? En stel nou dat de politie niet getipt werd en zelf langs komt? Of als je niemand tot overlast bent met wat wondertollen ofzo en de politie wordt gebeld/komt zelf aan?

3.6K

Het beste antwoord

Met vuurwerk uit de categorie 1 mag geen baldadigheid of vernielingen worden gepleegd. Dat is iets anders dan overlast. Overlast mag ook niet las het inderdaad hinderlijk is bij voorbeeld steeds bij de zelfde deur rotzooi maken met dat vuurwerk. Als je onder de 18 bent kan je mogelijk bij bureau halt te recht komen