Kun je op Koningsdag heel veel verkopen zonder belasting te hoeven betalen?

Ik had iets vernomen betreffende verkopen op Koningsdag, dat iedereen het mag doen en je geen belastingen hoeft te betalen. Kan men op die dag dan om het even wat verkopen zonder belasting te hoeven betalen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Je bedoeld op de vrijmarkten?

Antwoorden (2)

Vrijmarkt op Koningsdag, wat mag je verkopen?
Op Koningsdag mag je vanaf 6 uur ‘s morgens tot 20.00 uur ’s avonds alles verkopen. Nieuwe spullen, oude spullen, tweedehands spullen, eten en drinken… Er zijn wel uitzonderingen:
Je mag geen drinken met alcohol verkopen, tenzij je daarvoor een vergunning of vrijstelling van het verbod hebt
Je mag geen bederfelijke etenswaren verkopen, tenzij je daarvoor een vergunning hebt. Dit houdt in dat alle voedsel wat koel gehouden moet worden, of wat juist eerst verhit (gekookt of gebakken) moet worden, niet verkocht mag worden. Je mag dus bijvoorbeeld wel verpakte zakjes chips en blikjes frisdrank verkopen, maar geen gebakken kip of vis.
Flesjes frisdrank van glas zijn niet toegestaan, dit in verband met scherven
Glazen mogen niet, plastic bekertjes wel
Je mag geen dieren verkopen of andere zaken die verboden zijn door de wet Verordening op straathandel.

Je mag op Koningsdag in Nederland op straat kopen en verkopen, en de inkomsten zijn die dag belastingvrij.
Toegevoegd op 22 april 2018 18:48: bron
6 jaar geleden
Niet iedereen kan dit! ...Belastingvrij ja zeker, heb je echter een bijstand uitkering dan kan je risico lopen want officieel moet je ALLES aan inkomen opgeven en kan het in mindering worden gebracht op je uitkering. Ik heb geen idee hoeveel risico je loopt.
-----
Afhankelijk van je prijzen kun je heel veel verkopen.
-----
Paar Tips :
-Wisselgeld: zorg voor genoeg wisselgeld, papiergeld en munten
-Afdingen: wees bedacht op afdingen, sommige mensen vinden 10 cent nog teveel
-Tasjes: neem veel plastic tasjes mee
-Lokkertje: kies een goedkoop produkt afhankelijk van het weer , zonnebrillen of poncho's , goed ingekocht online en verkoop ze als lokkertje
-Water: flesjes koud water (koelbox).
-Krukje: vergeet niet een stoel of kruk mee te nemen, hele dag staan is lang!
-----
Belastingvrij ja zeker, heb je echter een bijstand uitkering dan kan je risico lopen want officieel moet je ALLES aan inkomen opgeven en zal het in mindering worden gebracht op je uitkering. Let wel: Ik heb geen idee hoeveel risico je loopt.
-----
N.B. Dit gaat natuurlijk over de Vrijmarkt op Koningsdag wanneer veel mensen op straat (kraampje, tafel, op de grond) zijn spullen vaak voor een habbekrats te koop aanbiedt.
Toegevoegd op 22 april 2018 19:45: tekst