waarom vieren we Lantaarnfestival?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik heb het nog nooit gevierd
Amadea
6 jaar geleden
De meeste Europeanen hebben dat nog nooit gevierd. De vraag klopt niet...
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord. Ik ken wel Lampegietersavond. Maar dat kent ook bijna niemand.

Antwoorden (1)

"Met het lantaarnfeest eindigt het Chinese nieuwjaarsfeest. Dat gebeurt op de 15e dag van het nieuwe jaar in de Chinese kalender. Op deze dag eet men tangyuan in suikersoep en hangen families lampionnen voor hun deur. Behalve in China wordt dit feest ook in Taiwan, Korea en Japan gevierd.", volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Lantaarnfeest.