Mag je op de vierdaagse van Nijmegen ook iemand met rolstoel duwend meenemen?

M'n zus heeft ernstige reuma, maar ik zou haar zo graag mee willen nemen..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Amadea
6 jaar geleden
Er zijn speciale rolstoelvierdaagses. Alleen rolstoelers die zichzelf handmatig voortbewegen mogen deelnemen aan De Vierdaagse.
Erna55
6 jaar geleden
Jij kunt jezelf inschrijven voor de 4- daagse en zelf voor het kruisje lopen.
Afhankelijk van je leeftijd zul je 30, 40, of 50 km per dag moeten lopen. Het is niet verboden om iemand in een rolstoel een stukje mee te nemen , maar het lijkt me ondoenlijk om de hele vierdaagse een rolstoel te duwen. Hoeveel kilometer per dag kun je met gemak lopen ? Hoeveel kilometer heb je met de rolstoel gelopen ?
Amadea
6 jaar geleden
Behalve dat het ondoenlijk is is het ook nog verboden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, dit mag niet.
Heb je de vierdaagse weleens gelopen? Want gezien je vraag, denk ik dat je hem een beetje onderschat.

Antwoorden (1)

Nee. Want er staan de volgende regels in de reglementen van dat wandelevenement:

- Onder wandelen of marcheren wordt verstaan het zich zodanig voorwaarts bewegen, dat met de voeten voortdurend contact met de grond wordt gemaakt en het lichaamsgewicht beurtelings van het linker- op het rechterbeen wordt overgebracht. Derhalve is niet toegestaan gebruik te maken van een vervoermiddel.
- Tijdens de Vierdaagse is het deelnemers verboden op enigerlei wijze kinderwagens en/of andere een- of meerwielige voorwerpen mee te (doen) voeren en/of te (doen)
(voort)bewegen.
- Deelnemers die als gevolg van een chronisch functieverlies aan de onderste ledematen zijn aangewezen op een rolstoel kunnen dispensatie aanvragen. Deze dispensatie wordt alleen onder voorwaarden verleend, waarbij in ieder geval de voorwaarde geldt dat de deelnemer gedurende de Vierdaagse gebruik maakt van een klassieke, niet gemotoriseerde hoepelrolstoel (ADL).
Amadea