Wat is leuke muziek voor op een bruiloft?

Ben als dj ingehuurd en nu weet ik wel wat ongeveer gevraagd wordt, maar misschien hebben anderen nog goeie suggesties? Gewoon leuke nummertje om te draaien. Misschien wat oldies? Heeft iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Leuk dat je bent ingehuurd! Ik zou voor ieder wat wils doen, omdat er zoveel verschillende mensen op een bruiloft komen. Een beetje afwisselen in top40, oldies, eighties, hollandse hits, etc. Je moet in ieder geval zorgen dat er gedanst gaat worden, daar worden mensen blij van. Heeft het bruidspaar aangegeven wat ze willen? Anders zou ik vragen naar hun voorkeuren. Succes! Toegevoegd na 3 minuten: Alsjeblieft geen nummers van Grease. Die zijn te afgezaagd. Ik zou het toch een beetje onvoorspelbaar houden, Grease wordt áltijd gedraaid. En dat doet mij altijd afhaken op de dansvloer. Doe eens Van Dik Hout ofzo (ik noem maar wat hoor) ipv Hazes. Die wordt ook áltijd gedraaid. Zucht.

Ik zou zeggen draai van alles wat. Op een bruiloft zijn de gasten vaak van alle leeftijden. En wat belangrijk is dat de muziek niet te hard staat. Iedereen wil ook graag met elkaar praten. Begeef jezelf eens van tijd tot tijd onder de gasten,dan hoor je het volume het beste.

Zigeunermuziek

Overleg eerst met het bruidspaar wat voor gasten er komen, zijn er veel ouderen of is er meer jeugd. Wat voor muziekstijl of komen er veel buitenlandse gasten? Ik kan me zo voorstellen dat wanneer bijv. de bruid uit Zuid-Amerika komt, er ook familie daarvandaan komt en dan doen Salsa en andere Latinmuziek/dans nummers het goed. Misschien heeft het paar op Rock& Roll dansen gezeten of zijn er Line-dancers bij? Het kan zoveel kanten opgaan na een gesprekje met het paar zelf. Als het ze niet uitmaakt, zorg dan voor variatie. Neem in elk geval wat polonaise muziek mee, doet het altijd goed. Trouwens, nederlandstalig is altijd welkom tussendoor, op een normale bruiloft met normaal nederlands publiek. In elk geval zijn nummers waarop je lekker kunt dansen altijd goed. Zowel de Macarena als de vogeltjesdans doen het altijd goed op een volle dansvloer. Je ziet vanzelf na een tijdje wat voor muziek het meest gewaardeerd wordt. Neem in elk geval niet alleen Techno of een bepaalde stijl mee, hoe goed je die zelf ook zou vinden. Neem ook iets rustigs mee op momenten dat er pauzes zijn of voor op de achtergrond. Nogmaals, het ligt aan de gasten die genodigd zijn!

Eigenlijk moet je dat bij het bruidspaar vragen. Je kan natuurlijk alle kant op afhankelijk van wat het bruidspaar wil. Het is misschien leuk om wat (stijl)dansbare nummers te draaien. Wat je wel eens in Amerikaanse films ziet. Als ze daar ten minste van houden. Bij een jonger koppel kan wat relaxte lounge music draaien. Maar weer anderen verkiezen het Nederlandse levenslied. Kortom, bespreek dit eerst met het bruidspaar.

Earth wind and fire heeft een paar hele leuke dansnummers. Moet je maar eens op youtube kijken. (voorbeeld: Lets groove tonight, Boogie wonderland, September. Dat zijn nummers waar iedereen wel op gaat dansen. Gloria Gayner (I will survive) gaat er natuurlijk ook altijd wel in. En als slot Rene Froger (You've got a friend). Maar er zijn er natuurlijk 2 die bepalen wat er echt wordt gedraaid. Het bruidspaar! Succes.

lady Gaga om te swingen, met af een toe een schuiver ertussen en voor de stijldansers rikki martin en J lo

trouw niet voor je 40 bent van de havenzangers

Laatste dans Hieronder wat inspiratie: 1."Unchainched Melody" (Gareth Gates) 2."Last Dance" (Donna Summer) 3."The Best is Yet to Come” (Tony Bennett) 4."Queen Don’t Stop Me Now" (Queen) 5."What A Wonderful World" (Louis Armstrong) 6."That's What Friends Are For" (Dionne Warwick) 7."Circle Of Life" (Elton John) 8.I've Had The Time Of My Life" (Bill Medley & Jennifer Warnes) Muziek voor het Feest (gangmakers!) Hieronder wat inspiratie: 1."Grace Kelly" (Mika) 2."Put Your Hands Up For Detroit" (Fedde Le Grand) 3."We don't Care" (Audio Bullys} 4."Proosten" (Guus Meeuwis) 5."Funky Town" (Lipps inc) 6."Sexy Eyes" (Whigfield) 7."Let me Clear My Throat" (DJ Kool) 8."It's Raining Men (The Weather Girls) 9."YMCA " (Village People) 10."Hips Don't Lie" (Shakira)

Als het maar vrolijk is. Het tenslotte een feest! Je kunt het ook instrumentaal houden, dus zonder zang. Kijk ook eens naar de afkomst van de gasten. Zitten daar diverse culturen bij, doe je ze vast een plezier om ook iets uit hun cultuur te draaien.

vrijgezel met bennie neyman

Ilse de Lange, Kane ( rain on me),beatles( let it be) , Chic ( le freak) , Abba ( alles kan wel denk ik ),Diana Ross ( opside down),Total Touch,Andre van Duin ( we dansen de samba)Dennie Christiaan( wij zijn 2 vrienden)Omdat ik zoveel van je hou artiest???zij dronk ranja met een rietje artiest ?? Succes ermee .

Leuke romantische muziek :)

Om in de stijl van deze tijd te blijven; Als het maar hard is. Daarnaast; Frans Duyts: Jij denkt zeker dat je alles mag van mij.

Smaken verschillen, ik vind Johnny Cash altijd wel ok'e

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100