Wat zijn de beste tips voor carbid schieten?

Weet iemand tips voor carbid schieten.
ik wil morgen carbid schieten maar wil het wel zo veilig mogelijk houden voor mij en mijn vrienden
De tips die ik al heb gekregen:Van mijn buurman heb ik gehoord dat je er op kan zitten zodat de bus niet weg schiet, gebruik een bal inpv een deksel.
Ik hoop dat jullie nog een paar tips hebben

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Poet
9 jaar geleden
Doe het buiten de bebouwde kom
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe het ver bij dieren vandaan!

Het beste antwoord

Je kunt inderdaad een bal gebruiken maar die moet je dan steeds weer ophalen, de deksel met een touw eraan blijft toch beter, zolang je maar zo'n rubberen tegelhamer gebruikt om 'm erop te slaan. Carbid droog bewaren indien het regent, lijkt een open deur maar toch... En na elke knal de melkbus uitwassen met een beetje vers water, en beweeg de melkbus een beetje heen en weer zodat er weer verse lucht in zit... Verder is het gewoon fingerspitzengefuhl hoelang je wacht in relatie tot de hoeveelheid carbid wat je erin gegooid hebt...

Toegevoegd na 46 seconden:
Touw = Heel lang touw...

Toegevoegd na 2 minuten:
Add. Erop zitten is niet zo'n goed idee, graaf de achterkant een beetje in en richt op zo'n 20 graden t.o.v. horizon...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
doe een touw aan je bal hoef je hem ook niet telkens op te halewn....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom is er op zitten geen goed idee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar hoe verbind je een touw aan een bal op zodanige wijze dat deze nog perfect past in de melkbus? Wat betreft het zitten op de bus, ik zou zeggen probeer het eens....stukje ingraven is echt beter...

Andere antwoorden (2)

Draag goede oordoppen, een beschermingsbril, en een valhelm.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Valhelm?? Wil je meevliegen o.i.d.?
Amadea
9 jaar geleden
Gewoon om je te beschermen tegen alles wat door de klap van de bus tegen je hoofd kan komen.
Amadea
9 jaar geleden
En naar wat ik nu lees is dat echt nodig: "Bij het brandwondencentrum van het Martini Ziekenhuis in Groningen zijn in de Nieuwjaarsnacht tien mensen binnengebracht met verwondingen door carbidschieten. Het
ziekenhuis noemt dat een opvallend hoog aantal".
gebruik in plaats van het deksel , een voetbal .
Als het mis gaat kun je beter geraakt worden door een bal dan door het deksel .
En gebruik een grote open ruimte .
Dan heb je een beter overzicht van wat er allemaal gebeurd in de omgeving .