Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe hang je een vlag vanavond netjes halfstok?

wil het netjes doen vlag nog niet zolang maar nu ik een heb moet hij wel netjes hangen hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hoort de vlag eerst in zijn geheel te hijsen en daarna langzaam te laten zakken tot halfstok.

Toegevoegd na 2 minuten:
D.w.z., tot het midden van de vlag zich halverwege de stok bevindt. Hij dient ook op dezelfde manier te worden neergehaald; eerst vol hijsen en daarna laten zakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok maar hoe zet ik hem dan goed vast halfstok ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de bron van rijksoverheid: de vlaggenlijn vastbinden, vlag niet opbinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok maar hoe maak ik hem dan vast?
zit een touw aan maar dat kan gaan schuiven denk ik .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken ze alleen met bevestigingspunten halverwege, maar ik zie dat jc54 een goed idee heeft.

Andere antwoorden (2)

Als je een vlaggenstok hebt waar geen bevestigingspunten zitten om halfstok te vlaggen, kun je de vlag bevestigen met tie wraps (nylon kabelbinders).
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb een schroefje gebruikt en werkte perfect !!
halverwege de stok en hier de touwtjes omheen van de vlag.
Altijd eerst hoog en dan halfstok en terug eerst hoog en dan binnenhalen. Normaal mag dit van 18.00 uur tot 20.00 uur. Maar maandag mag bij hoge uitzondering de vlag de hele dag halfstok buiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding