Kan een rotje afgaan door hem te breken?

Kan een kanonslag nou afgaan bij breken, ik wil zekerheid. Voor een heksenkring(etje) bijvoorbeeld. Ik doe het regelmatig maar nog nooit gebeurd. Een vriend beweerd politievoorlichting te hebben gehad en dit schijnt volgens hem een absolute don't te zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/ontploft-rotje-breekt.283490
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hij kan zijn vingers niet oprapen, dat moet een ander doen !
Je bent een RUND
als je met vuurwerk STUNT

Antwoorden (1)

Nee, een rotje komt niet tot ontbranding als je het breekt. Maar het is ten zeerste af te raden om met vuurwerk te experimenteren, je zult misschien zeggen "mij gebeurt niets", maar velen die dat dachten, hebben ernstige verwondingen opgelopen, of zijn niet meer op deze wereld. Loop niet te rommelen!!