Nee, moslims nemen niet standaard vrij voor het feest na ramadaan. Wettelijk is dit namelijk niet geregeld. Ik ken moslims die gisteren geen vrij hadden/konden krijgen. Ik ken ook moslims die amper nog weten wat het is om een moslim te zijn, die niet weten wat bidden of vasten is, dus je kunt niet stellen dat moslims standaard een vrije dag willen na ramadaan.

Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat een land dat kerk en staat los gemaakt heeft van elkaar geen keuze geeft of je met Kerstmis of Pasen werkt. Dat zijn geregelde vrije dagen of je krijgt meer betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

niet allemaal,alleen degene die hebben meegedaan aan het vasten.dit sluiten ze af methet suikerfeest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een feest die je viert met heel veel familie.
niemand hoort dan alleen te zijn..
ook niet op slachtfeest.

net zoals kerst..

maar sommige (moeten) werken overdag, dan gaan ze in de avond naar de familie toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerst volgende dag na ramadan, is ramadanfeest. Zogenaamd suikerfeest ivm securalisme noemen ze het suikerfeest. Heeft eigen niks mee te maken. Suikerfeest. Slaat helemaal nergen op. Alleen omdat kinderen op die dag wat lekkers krijgen van ouderen snoep bv. Maar er wordt ook geld gegeven in de familie dan hé. Het officiele naam is RAMADAN FEEST ! maar in een securalistisch land wordt dit omgedraaid naar suikerfeest. En is voor iedereen en niet alleen voor mensen die gevast hebben. Elk moslim heeft recht om te vieren. Niemand bepaald of een ander niet mag vieren. WIE BEN JIJ ?

Toegevoegd na 2 uur:
Zien jullie dat dat woord SUIKERFEEST heeft mij gewoon afgeleid van de vraag zelf. En nu de antwoord op de vraag.
Hangt van sommige moslims af ene neemt wel standaard vrij. Geregeld misschien al 1 jaar van te voren. Sommigen willen of moeten gewoon doorwerken. Het is puur wat die moslim en zijn/haar baas wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe is dit een antwoord op de (heel normale) vraag? Lange teentjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt helemaal.
Alleen het is gewoon holy day of ramadan. Heilige dag van ramadan. Dus een feestdag van ramadan. Ok in de bijbel wordt het vertaald zoals jij 't zegt. Maar betekent eigenlijk een heilige dag die een eind brengt aan ramadan. Heilige dagen zijn feestdagen en dit is de feest van RAMADAN. En niet van SUIKER.! Ik moet elke keer om lachen als ik ergen suikerfeest leest of hoor. Het is gewoon de feest van ramadan klaar. Alleen omdat kinderen op deze feestdag snoepjes. Bonbons, chocola enz. Hebben securalistische mensen die niks van af weten van de ISLAM. Die tegen zijn aan Islam hebben dit naam bedacht (suikerfeest) voor de ramadanfeest. En deze persoon is de oprichter van republic of Turkey dictator M.K Ataturk. Hij staat zelfs in de lijst van world of freemasons list.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge, wat ben je fel! Ik weet ook niet beter als dat het suikerfeest genoemd word, ook door moslims zelf, maar is dat erg dan? Er word gevraagd of er een vrije dag opgenomen word, daar is toch niets ergs aan, je hoeft je niet beledigd of aangevallen te voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Babyface, als moslims zelf die benaming gebruiken, wat moet ik er dan verder mee? Eigenwijs gaan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon erop aanspreken dat suiker niks mee te maken heeft met ramadan. Je hebt overal de wereld veel van die onwetende moslims.. widar ik zal heel kort wat vertellen. Eenskeer zag ik op een turkse zender dat een verslaggever met een micro in ze hand en cameraman. Een heel simpel vraag. (Wie waren de eerste mensen op de aarde?) .aan 15 volwassenne mensen in Turkije in Istanboel. Echt ma 2 van die 15 mensen hadden het goeie antwd Adam & Eva. Schandalig ! Zelfs ook een paar wisten niet wie de laatste profeet was. Ik schaamde me zich kapot echt waar.. Dus bedoel er zijn genoeg van die onwetende mensen op de aarde...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die mensen zijn zaadjes van heilige M. K. Ataturk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is 't schandalig dat slechts 2 van de 15 mensen Adam & Eva zeiden? In de ogen van anderen is het schandalig dat zoveel mensen dat nog steeds denken. Het is maar net aan welke zijde van het hekje jij je bevindt. En verder kan 't me gewoon niet schelen hoe iets wordt genoemd. Het zijn maar namen, woorden. Het gaat om de betekenis. De inhoud, niet de verpakking. We hebben 't toch ook allemaal over Sinterklaas, terwijl die figuur eigenlijk Sint Nicollaas heet. En dat is dus weer een katholieke figuur en toch is praktisch elke Nederlander ermee bezig. Wat maakt 't uit... We hebben gewoon een leuk feestje en dat wordt er niet anders van als je het anders noemt. Net als dat een Buys zoen hetzelfde smaakte toen het nog een negerzoen heette.
de 1 neemt wel vrij de ander niet. op de scholen krijgen de kinderen 1 dag vrij. maar net als kerst en pasen is het een feest dat langer duurt ze ook met het slachtfeest. dan nemen de meeste mensen ook 1 dag vrij