Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom houden Nederlanders meer van knalvuurwerk?

In België en Duitsland heeft men naar verhouding meer siervuurwerk heb ik begrepen.
Knalt men hier meer uit frustratie of om een andere reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien dat je de spijker op de kop slaat, een goede harde knal wekt een adrenalineimpuls op.
Bij ons achter huis staan op oudejaarsdag 20-30 carbidbussen te dreunen, van 's morgens ZES uur af tot de donkerte intreedt.
Zelfs van vlinderbommen, en lawinepijlen schrik je daarna niet meer.
Dus is dan een flink blok vuurwerk (legaal) een verademing
Ondanks het enorme geweld wat carbidbussen veroorzaken gebeuren er geen (ernstige) ongelukken mee
Bovendien overklassen carbidbussen alle knalspul in ruime mate.
Vreemd genoeg vinden veel mensen dat mooi, zelfs veel ouderen die de tweede wereldoorlog meegemaakt hebben
dit hebben we nagevraagd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat ze met de lawaai de boze geesten met de oude jaar willen weg jagen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste kinderen (groep 7-8 basisschool) houden van lawaai en zij zijn het juist die knalvuurwerk kopen + de jonge pubers, die het "stoer" vinden om dingen kapot te laten knallen. Bovendien is knalvuurwerk stukken goedkoper dan siervuurwerk, dus beter "bereikbaar" voor de bovengenoemde groep)
Ik denk niet aan frustratie, meer aan " ik durf met zulk knalvuurwerk om te gaan, zie je/hoor je me"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding