Tony Chocolonely verkoopt één arabische choladeletter en dat is de M. Waarom juist de M?

http://webshop.tonyschocolonely.com/gelegenheid/sinterklaas

10 jaar geleden
2.2K
Amadea
10 jaar geleden
Volgens hun eigen site omdat het de M van ‘mmmmm, lekker!’ is.... http://www.tonyschocolonely.com/onze-chocolade/
Poet
10 jaar geleden
Goed gevonden!
Als je mmmm, lekker vertaalt naar Arabisch dan krijg je iets dat niet begint met een m. ش ش ش ش Maar de chocoladeletter zal zus wel fonetisch Nederlands zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien wel de M vanwege de profeet. :-))))

Antwoorden (2)

Dat is vooral verkooptechnisch gunstig:
De M is de meest verkochte chocoladeletter vooral omdat de meeste Nederlandse voornamen met een M beginnen en omdat moeder/mama ook met een M begint.

De letters die het niet zo goed doen worden vaak niet of niet veel gemaakt.
Marktleider Droste levert bijvoorbeeld niet de letters I, U, X, Y en Z.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat chocolonely als "Arabische" letter ook een M kiest,
zal daar wel mee te maken hebben.

Dat de M het meest verkocht wordt in Nederland, loopt natuurlijk door alle culturen.

Toegevoegd na 23 uur:
Dank je wel voor de minnen. Ik leg het nog een keer uit:

Tony's Chocolonely is een merk voor gegarandeerd "slaafvrij" (zonder kinderarbeid of -slavernij) geproduceerde chocoladeproducten die in Nederland verkrijgbaar zijn.
IN NEDERLAND is de M de meest verkochte chocoladeletter.
[ In de jaren 50 was dat nog de letter J]

Maar nu dus de M.
En daarom is het best logisch dat men gekozen heeft voor de M.
Sommige mensen vinden het gewoon leuken om de M van Moeder in het Arabisch te kopen.

Melkchocoladeletter Arabische M 32%, 135gr FT, 24s
Overigens heeft de grootte daar niks mee te maken.
Deze weegt 135 gram en het is het gewicht wat telt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat hebben Nederlandse voornamen nou met een Arabische letter te maken?
Poet
10 jaar geleden
En moeder in 't arabisch begint juist niet met een M (moeder=oem).
Maar misschien heeft het er wel mee te maken dat veel arabieren Mohammed heten. Of afgeleiden zoals Mo. Dat denk ik eigenlijk
Amadea
10 jaar geleden
Je schrijft Arabisch tussen aanhalingstekens, Momo, maar het is werkelijk letterlijk de Arabische letter, zie
http://www.llink.nl/uploads/tx_llpidatabase/Tonyarabischklein.jpg
Poet
10 jaar geleden
جلد الغزال staat voor Zwarte Piet. Dat kan het dus niet zijn. Sinterklaas kreeg google niet vertaald naar het arabisch
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het helemaal niet over Nederlandse voornamen!!!! En ja, in Nederland wonen veel Arabisch sprekende mensen!! En ja het is werkelijk de Arabische letter.
Leuk toch, voor je - al dan niet Arabische - moeder?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het helemaal niet over Nederlandse voornamen!!!! En ja, in Nederland wonen veel Arabisch sprekende mensen!! En ja het is werkelijk de Arabische letter.
Leuk toch, voor je - al dan niet Arabische - moeder?
Poet
10 jaar geleden
Ik heb vandaag 2 Marokkaanse collega's gevraagd en 1 Iraanse. De eerste reactie was erg leuk: Medelander :-D. Toch is dat waarschijnlijk niet het juiste antwoord. Alle 3 zeiden ze dat het ab-so-luut te maken heeft met Mohammed. Elke Arabier of Pers denkt direct aan Mohammed als hij/zij de Arabische M ziet en dat zal de marketing-afdeling van de fabrikant zeker niet ontgaan zijn. En inderdaad: Mohammed komt superveel voor en ook afleidingen daarvan (Mehmet, Momo). In Marokko roepen ze zelfs "Hé Mohammed!' als ze iemands naam niet kennen. Wat betreft de grootte: dat kan het inderdaad niet zijn. Zoals reeds vele malen gezegd wegen alle letter evenveel en bevatten dus evenveel chocola. Maar ook de suggestie van meer chocola kan hier niet aan de orde zijn omdat er Arabische letters zijn die een veel grotere, vollere indruk geven. Bijvoorbeel س of ي Sorry voor de - Daar staan héél veel + en tegenover voor jou hoor!
Omdat daar het meeste chocolade in zit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Welnee, die Arabische letter is een stuk kleiner dan een gewone Nederlandse letter. Zie http://www.llink.nl/uploads/tx_llpidatabase/Tonyarabischklein.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hanson en Amadea:
Dat is in allebei de gevallen onzinnig.
Het gaat om het gewicht van die letter, de hoeveelheid chocolade.