Vandaag is er in Apeldoorn een Sinterklaas onwel geworden. Hoe zouden ze dat op hebben gelost als hij dood was gegaan?

Hoe leg je dan uit dat ze erna weer een levende sinterklaas in bv de BZT show zien? Dat is een enorm trauma voor die kinderen. Het begrip hulpsinterklaas word dan wel heel apart als ze erna de echte weer op tv zien. Zijn daar richtlijnen voor als bv de intocht sinterklaas zo iets was overkomen? Het gaat hier wel om grote groepen mensen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met mijn studie heb ik regelmatig te maken met NEN -normen. Het heeft eigenlijk niks te maken met je vraag maar omdat je het over richtlijnen betreft Sinterklaas hebt vond ik het wel grappig om te vermelden. Ik kwam toevallig van de week de NEN 0512 tegen. Dit is de enige gratis te downloaden NEN. Hierin staan alle richtlijnen omtrent Sinterklaas. Wist je bijvoorbeeld dat de baard van Sinterklaas tussen de 350 en 500 mm moet zijn gemeten vanaf de onderlip? Er staat volgens mij niks in over eventuele overlijden van een Sinterklaas
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dank je ik zal eens kijken

Het beste antwoord

Een slachtoffer wordt natuurlijk zo snel mogelijk afgeschermd, zodat het publiek het allemaal niet mee kan/ hoeft te krijgen, wat er gebeurt. Het is verder natuurlijk aan de ouders, om er voor te zorgen, dat de kinderen worden afgeleid van het slachtoffer en vervolgens worden weggevoerd. de kinderen hoeven het dus allemaal niet zo zeermee te krijgen en als ze wel wat zien, is er meestal wel een draai aan te geven door de ouders; dat de sint nogal moe was bijv, en daarom even was gaan liggen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is waar. Deze Sint is gereanimeerd. Lijkt me wel moeilijk om uit te leggen. Kinderen op latere leeftijd die nog geloven snappen heel veel.

Andere antwoorden (2)

Ouders kunnen hun kinderen vertellen dat het een hulpsinterklaas was en dat er met de echte niets aan de hand is.
Mijn zoon zag ooit op één dag drie verschillende sinterklazen en kwam natuurlijk met vragen. Het verhaal van de hulpsinterklazen ging erin als gesneden koek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in het nieuws werd gezegd dat de kinderen naar een andere ruimte zijn gebracht (daar waar de kadootjes lagen).

Zelfs al is de sint dood voor die kinderen daar zijn: dat weten de kinderen niet want alleen een arts mag iemand doodverklaren (bij aankomst in het ziekenhuis bleek de patiënt overleden).

Er zal dus in de andere ruimte ALTIJD worden gezegd dat de sint zich even niet lekker voelde en dat iedereen dat wel eens heeft, dat de sint al zo oud is, dat er een dokter gebeld wordt en dat het allemaal natuurlijk weer goed komt.... en nu de kadootjes, die geven de zwarte pieten maar even zodat sint vanavond weer mee kan schoentjes vullen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tijdens de intocht wordt niets aan het toeval over gelaten dus ja daar zijn richtlijnen voor. Voor de 'echte' sinterklaas van TV is er altijd een vervanger die achter de schermen beschikbaar is en het hele verhaal kent (de sint kan ook een griepje hebben). Ik neem aan dat elk dorp ook een vervanger klaar heeft staan in geval van griep maar daar kun je de intocht nog gewoon aflasten natuurlijk.