Waarom start het sinterklaasjournaal dit jaar op een maandag?

Normaal gesproken start het sinterklaasjournaal op woensdag voor de landelijke intocht nu maandag, wat is de reden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Omdat sinterklaas dit jaar behoorlijk laat aankomt: het kan nog maar 1 dag later: als st Maarten op zaterdag is (want Sinterklaas komt altijd de eerste zaterdag na st Maarten).

Ze kunnen dus pas op 14 nov beginnen en dat is vrij laat omdat ze soms al beginnen op 9 nov (als st Maarten op vrijdag valt). Ze hebben zo erg weinig uitzendingen dus daarom beginnen ze op 12 nov.