Hij komt helemaal uit Spanje en met zoveel pieten en pakjes (en ook zijn paard) is de ruimte in een auto of vrachtwagen beperkt.
Een boot heeft meer ruimte voor alles dat meegenomen moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een file van pakjes wagens is ook zo wat :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ inderdaad. Een vliegtuig zou ook een mogelijkheid zijn, maar dit staat zo vreemd als er allemaal mensen op hem staan te wachten. En ik denk ook niet dat zn paard het vliegen echt kan waarderen. Heb nog nooit een paard in een vliegtuig zien staan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paard blijft in Nederland. Gaat nooit mee naar Spanje!
Ben jij ooit wezen lopen vanuit Spanje?? Das ver..

Neen grapje. Sint Nicolaas was de beschermheilige van de zeelieden. Dit is de reden dat hij per stoomboot in Nederland aankomt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit: De geschiedenis van Sinterklaas:
"Vroeger, Sint komt namelijk al heel lang naar Nederland, had je geen vliegtuigen of auto’s. Alles ging met paarden en karren en schepen. Van Spanje naar Nederland was een hele reis met paard en wagen. Helemaal als je bedenkt dat alle cadeautjes ook nog mee moeten. De boot was het handigste. Dan kon de Sint af en toe een dutje doen terwijl de boot gewoon door ging. Toen de stoomboot werd uitgevonden kwam de Sint met de stoomboot. Dat ging weer wat sneller.
Waarom de Sint nu niet met de trein of het vliegtuig gaat? Weet je nog dat de Sint beschermheilige is van de zeelui? Het is een beetje raar als je beschermheilige bent van de zeelui en dan gaat vliegen! Nee, Sinterklaas wil graag met de zeelui mee op de boot naar Nederland".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen zingt:"zie ginds komt de stoomboot", die brengt ons Sint Nicolaas en niet de bus, trein of vliegtuig. Dan hadden we wel gezongen:" Zie ginds komt het vliegtuig"!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedereen zingt 'zie ginds komt de stoomboot' OMDAT sinterklaar met de boot komt en niet andersom.
Als ie altijd met het vliegtuig aankomt, hadden we dat wel gezongen. Nu type je het net alsof de sint zich aanpast aan het liedje ;-D
amc
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik had niet met "omdat" moeten beginnen maar dit moeten plaatsen voor het woordje "die" en dan
ons Sint Nicolaas brengt i. p. v. zoals geschreven. Maar wie weet heeft hij zich wel aan het liedje aangepast? :-)
Het paard van Sinterklaas heeft vliegangst, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Sint heeft alleen pepernoten als drug, daar word je wel een beetje vrolijk van, maar het paard heeft er niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet toegeven hij is leuk! +1
De Amsterdamse Jan Schenkman bedacht rond 1850 dat Sinterklaas met een toen hypermodern vervoersmiddel, de stoomboot, uit Spanje naar Nederland moest komen. Hij schreef ook het lied: Zie ginds komt de stoomboot. Schenkman gaf Sinterklaas een nieuwe woonplaats, hij verhuisde van Turkije naar Spanje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit komt, omdat het liedje: "Zie ginds komt de Alpenexpress met Sint Nicolaas weer aan!" nooit echt aangeslagen is bij de jeugd;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij is goed
omdat lopen en andere dingen te ver en te lang duurt van ´spanje´ naar nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Amsterdammer;

Omdat met zoveel bagage varen een stuk eenvoudiger is dan vliegen. En bovendien is zo'n aankomst aan de kade toch veel feestelijker dan wanneer we met zijn allen op Schiphol door die schuifdeurtjes moeten? En waar laat ik mijn paard tussen al die taxi's?