Wanneer mag ik mijn schoen zetten?

Mijn vriendin vroeg dat net aan me, is er nog een soort datum waarop dat voor het eerst mag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Alle reglementen omtrent de Sinterklaasviering zijn te vinden in de officiële norm NEN-0512, van het Nederlands Normalisatie-Instituut. Zie Bron.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik citeer uit hoofdstuk 10.1, Het zetten van de schoen:

"
Tussen het tijdstip van de landelijke aankomst en 5 december bestaat de mogelijkheid een keer of
meermalen 'de schoen te zetten' met als oogmerk voor het tijdstip van de viering bij gunstig voorafgaand
gedrag alvast een (veelal) klein geschenk te ontvangen van Sint-Nicolaas. Uitsluitend minderjarige kinderen
komen in aanmerking voor dit evenement.
"

Verdere informatie staat in de volgende subhoofdstukken:
10.1.1 - Plaats en positie van de schoen
10.1.2 - Model en uitvoering
10.1.3 - Handelingen

Toegevoegd na 10 minuten:
Om je vraag te beantwoorden: als je vriendin meerderjarig is, komt zij dus helaas *niet* in aanmerking voor het zetten van haar schoen. Jullie kinderen dan weer wel.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk dat je deze bron citeert. +1

Andere antwoorden (8)

Meestal als de sint officieel in het land is dat was volgens mij vorige weekend?
En dan 2 a 3 x per week ofzo? tot aan 5 december.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij mochten 1 keer per week. Drie keer vind ik echt te veel. Kinderen hebben nu toch al zo'n moeite met het uitstellen van behoeftebevrediging.
Vanaf het moment dat onze lieve Sint weer in Nederland is aangekomen tot en met Pakjesavond.

Sinterklaas is vorige week zaterdag (14 november) aangekomen in Nederland. De schoen mag dus vanaf die dag worden gezet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de Sint en z'n Pieten weer in ons land aankomen, mag je weer je schoen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is weer in het land, dus de schoen mag weer gezet worden. De frequentie bepalen de ouders zelf. Ik hoor van mijn dochter dat er kinderen in de klas zitten die elke dag hun schoen mogen zetten, bij ons mogen ze alleen de schoen zetten als ze niet naar school hoeven de volgende dag. Anders en is de kans groot dat er 's morgens om 5 uur al twee blije kindjes door het huis rennen met hun mond vol pepernoten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou zou was
had ik vanavond al neer gezet.
je weet maar nooit misschien komt die dit jaar
wat ieder...
sccesss
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan vanaf 1 Jan. tem 31 Dec! Of je er iedere keer iets in krijgt,dat weet ik nietm,aar probeer het eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het voor je kinderen wil weten, pas als de Sint officieel in Nederland is gearriveerd.
Lies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Derko;

Wat mij betreft mag je vriendin het hele jaar haar schoen zetten, maar wij vullen ze alleen vanaf onze aankomst en vijf (en bij uitzondering nog wel eens op zes) december. En de frequentie altijd in overleg met de ouders van de kleine. Maar als jij vindt dat ze het heeft verdiend mag je het best van me overnemen, hoor.