Waarom mag je geen 'koekoek' zeggen in Sinterklaasliedje?

Ik snap dat dit heel laat is, maar ik kwam er gisteren pas op. Waarom mogen kinderen geen 'koekoek' zeggen achter 'En strooi dan wat lekkers in één of andere hoek'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Kristal
12 jaar geleden
Waarom denk je dat het niet mag?
Het mag best, alleen vinden sommige mensen het irritant Koekoek hoort niet bij het originele liedje maar is eigenlijk een grapje achter het liedje. En als dezelfde grapjes steeds herhaalt worden worden vinden de meeste mensen het niet meer leuk om te horen.
Maar ja, als jij het leuk vindt om lekker koekoek achter dat liedje te zeggen, gewoon doen hoor, het mag best. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat anderen je een beetje flauw vinden als je dat doet :-).

Het beste antwoord

Ik had dit bij reactie gezet maar het is natuurlijk een antwoord.

Waarom denk je dat het niet mag?
Het mag best, alleen vinden sommige mensen het irritant Koekoek hoort niet bij het originele liedje maar is eigenlijk een grapje achter het liedje. En als dezelfde grapjes steeds herhaalt worden worden vinden de meeste mensen het niet meer leuk om te horen.
Maar ja, als jij het leuk vindt om lekker koekoek achter dat liedje te zeggen, gewoon doen hoor, het mag best. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat anderen je een beetje flauw vinden als je dat doet :-).

13 seconden geleden
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De schrijver van het liedje heeft dat nooit gewild.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is gewoon als grap. Mijn zoon vind het geweldig als het moment er aankomt en met een grote grijns komt er dan Koekkoek. Als ouders speel je het spelletje dan gewoon mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag best, alleen hoort het niet bij het liedje. Wijzeiden het er vroeger ookgewoon bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Vroeger', toen we allemaal nog zwaar gelovig waren en zeer veel respect hadden voor de heiligen, werd het als respectloos beschouwd om grapjes te maken over Sinterklaas. Sinterklaas, dat was een serieus onderwerp en daar maakte je geen grapjes over.

Voor kleine kinderen geldt dat nog steeds wel een beetje: foei, stiekem grapjes maken over of vieze liedjes zingen over zo'n belangrijke figuur als de Sint, dat kan toch niet!