Hoe zorg ik voor een goed uitziend Sinterklaasgedicht?

Ik heb het gedicht net getypt, maar ik wil het er graag leuk uit laten zien. Wat zijn trucs voor een bijzondere lay-out?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt maar als je het papier met theewater besprenkelt en het daarna goed laat opdrogen krijgt het een antieke uitstraling. Eventueel kun je met een lucifer de randen afbranden om het effect te versterken. Dit vergt wellicht wel enige oefening, dus print het gedicht een paar keer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou elke nieuwe zin kunnen beginnen met een hoofdletter in een ander lettertype, ook kan je bepaalde woorden een kleur geven (bijv. sinterklaas=rood, schoorsteen=grijs, zwarte piet=bruin, etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Creatieve manieren van sint gedichten maken

De knipselkrant
Dit is vooral een goede optie wanneer je een kort gedichtje hebt geschreven. Pak een vel papier, een stapel tijdschriften en kranten, een schaar en lijm.
Ga op zoek naar mooie, felgekleurde letters. Knip de letters netjes uit en vorm letter voor letter je gedicht. Neem punten en komma’s ook mee. Natuurlijk is dit een aparte manier van sinterklaas gedichten maken. Maar met name wanneer je niet zo goed bent in dichten, is dit een prima uitkomst. Je werk wordt gewaardeerd en komende jaren herinnert men jouw gedicht nog steeds!

Kleurenpalet
Pak een vel papier. Verdeel dit papier in een aantal vakken, variërend van 8 tot 16 vakken. Geef al deze vakken een andere, frisse, vrolijke kleur. Sint gedichten maken de ontvanger zo lekker vrolijk! Een sinterklaas gedicht mag er namelijk nooit saai uitzien!

Puzzel
Vaak wordt er gedacht dat sinterklaas gedichtjes maken saai is, maar niets is minder waar. Je kan juist hartstikke creatief zijn. Maak je sinterklaas gedicht op de computer. Zorg voor een groot, goed leesbaar lettertype. Print het gedicht op een stevig papier met een mooie kleur. Knip het vervolgens in puzzelstukken. De ontvanger moet het sinterklaas gedicht dus eerst zelf in elkaar zetten voordat het leesbaar is.