Zijn er witte zwarte pieten in Madrid?

We hebben thuis een sinterklaascd van VOF De Kunst en daar staat een liedje op die hierover gaat. Volgens het liedje zijn ze er wel, maar zijn ze niet aardig en laat Sinterklaas ze daarom maar thuis. Mijn vader zegt.altijd dat je niet alles moet geloven, dus hoe zit het nou echt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? Dit ivm het te geven antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geloof je vader maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je dat nu vraagt. Ik was vooral benieuwd naar de reacties, ik ben 17.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Het leukste nummer van die cd vind ik toch wel van die jongen die stout is en in het eerste elftal van Madrid terechtkomt omdat ie is meegenomen in de zak.

Het beste antwoord

Vroeger, toen de Sint nog kinderen,die stout waren geweest, mee terug nam naar Spanje, werden die kinderen omgeturnd tot zwarte Piet.
Omdat het in Holland al stout waren, waren ze dat in het begin in Spanje natuurlijk ook.
Maar na een jaar heel streng Zwarte Pietenles te hebben gehad, mochten ze weer mee naar Holland als Zwarte Piet.
Als ze dat goed deden mochten ze weer als kind in Holland blijven en nu zijn ze allemaal weer terug! Jouw vader heeft dus gelijk er zijn (nu ) geen witte zwarte Pieten meer in Madrid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je van de schrik bekomen? geniaal antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha precies het antwoord wat zon vraag nodig heeft :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@crea, ik ben intussen 76, dus wat dacht je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super bedankt voor de informatie! Ik hoopte al op zon antwoord! :-P

Andere antwoorden (2)

Het is maar een liedje want sinterklaas heeft alleen maar zwarte pieten.
12 jaar geleden
Aangezien je eerdere vragen hebt gesteld met de woorden als 'visueel gehandicapten' ga ik er van uit dat je de minimale leeftijd wel hebt bereikt dat je weet dat sinterklaas een Nederlands feest is en de meeste zwarte pieten, eigenlijk gewoon Nederlandse studenten zijn.