moet je bij het dobbelspel van sinterklaas met 3 cadeautjes eindigen?

wij doen het dobbelspel met sinterklaas met 3 cadeautjes en we weten niet of je 3 cadeautjes steeds moet hebben tijdens het spel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Ja, je zit in een kring. Dan dobbel je. 1 getal is bijvoorbeeld 1cadeautje doorgeven naar rechts, een ander getal is het bijvoorbeeld doorgeven naar links. En weer een ander getal = met iemand helemaal van plek ruilen (alle cadeautjes dus). En iedereen moet steeds een cadeautje (naar keuze) doorgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel varianten op het dobbelspel.
Toen wij het deden moest je eerst alle cadeautjes ''opmaken'', daarna mocht je gaan ruilen.
Maar wij deden het met wat meer cadeaus.
3 is echt te weinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je verschillende sint spellen, maar het spel dat wij doen, kan de een met een aantal cadeautjes naar huis gaan en de ander met maar een.
Je kunt natuurlijk van te voren afspreken dat degenen met de meeste pakjes, iets af moet staan aan iemand die bijna niks heeft.