Waarom sturen we elkaar geen Sinterklaas-kaarten?

Het is net als Kerst een gezellig, intiem feest. Dus waarom sturen we elkaar bij Kerst wel kaarten, en bij Sinterklaas niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt ze wel kopen hoor, echte Sinterklaas kaarten. In de winkels staan er meestal wel een paar.

Maar Sint is eigenlijk een kinderfeest. En kinderen versturen die kaarten niet.
Sint is een tussendoorfeest. Vaak de volgende dag gewoon weer naar school. Met kerst kleed je je mooi aan en hangt er een bepaalde feestelijke sfeer. Veel mensen hebben vakantatie tot in het nieuwe jaar. Families komen bij elkaar. Tijd om te praten, te eten, te drinken. Huis mooi opgetuigd.

Kerst is inderdaad een veel groter gevierd feest, zeker bij volwassenen. En omdat Kerst dicht bij de jaarwisseling ligt is dat een mooie combinatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de commerciele jongens bij de post dat niet hebben uitgeroepen als kaart-stuur moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat kerst een geloofsfeest is en je elkaar in die tijd een fijne kerst wenst.

Je wenst elkaar niet zo gauw een zalig sinterklaasfeest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dit niet gebruikelijk is.