Waarom zijn kinderen zo overtuigd van het bestaan van sinterklaas, terwijl ze op andere vlakken niet zo makkelijk zich laten overhalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

als je elk jaar weer een lading kadootjes krijgt dan geloof je er heel makkelijk in.
en vanaf jongs af aan is het al zo.
hij komt op tv, alle programmas gaan erover, er zitten echt pakjes in je schoen, op pakjesavond staat er een grote zak voor de deur,.
dus daarin geloven is niet zo moeilijk.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat hun hele wereld de hele maand november zegt dat Sinterklaas komt, en doet alsof die vent echt bestaat. Er is geen reden om te twijfelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het word ze er van kinds af aan al aangeleerd
"hij bestaat echt"
geen enkel kind dat ik ken staat er bij stil,
dat er een leugen inzit, op zo een enorme schaal,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerikanen geloven ook in de kerstman, net als NL in Sint. het is gewoon een traditie waarmee elk kind is opgegroeid.
kinderen staan er ook niet bij stil dat het eventueel nep zou kunnen zijn. ze zijn er zo mee doordrenkt dat het gewoon niet in ze opkomt van niet.
welk kind wel ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze willen geloven? Waarom kritisch zijn als er enkel leuke dingen uit voortkomen:) Of misschien weten ze het stiekem wel, maar zijn ze zo sneaky om nix te zeggen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer kinderen een jaar of 6/7 zijn, begint bij de meesten de onwrikbare vastheid van die overtuiging af te nemen. De twijfel slaat soms ineens toe( logisch nadenken bv. Als Sint nu door onze straat loopt, kan hij toch niet ook net op tv met de boot aankomen?), hoe graag ze er ook in zouden blijven geloven. Het begint met het besef dat Sinterklaas ook wel eens gespeeld wordt door een gewoon mens (geldt ook voor Pieten uiteraard) misschien zelfs door de eigen vader of moeder.
Maar het geloof is bijna nooit in een keer afgelopen, ook niet als de ouders ronduit vertellen hoe de vork in de steel zit. De magie van Sint en zijn Pieten heeft waarschijnlijk zoveel aantrekkelijks voor kinderen, dat ze dit beloftevolle geloof niet graag prijsgeven voor de werkelijkheid.
Dat ze zich op andere terreinen vaak niet makkelijk laten overhalen (je geeft niet aan welke terreinen) kan te maken hebben met het feit , dat ouders/opvoeders niet van meet af aan hebben beweerd dat datgene echt bestaat, wat bij het Sintgebeuren meestal wel zo is. Wat je er met de paplepel ingiet, is er zo maar niet uit.
Ook is er natuurlijk die heerlijke beloning van cadeaus en lekkernijen. Zogenaamde bewijzen van het bestaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Sinterklaas ze kadotjes geeft. Ze zijn waarschijnlijk bang dat, wanneer het niet waar blijkt te zijn, ze ook geen kadotjes meer krijgen.
Daarom geloof ik ook nog in Sinterklaas hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het levert ze iets heel positiefs op, cadeautjes!