Maar maak het cadeautje nu maar gauw open,
en je vindt het vast leuk laten we hopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Hartelijke groeten,

Sint en Piet

=D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook al ben je nu geen klein kind.
blijf geloven in de Sint!
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn de laatste woorden van jou sinterklaas rijm
omdat sint ook weer op tijd op zijn boot moet zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
omdat sint ook weer op tijd op zijn boot moet zijn.
zijn dit de laatste woorden van jou sinterklaas rijm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat rijmt toch helemaal niet? zijn-rijm
Ik hoop dat je van je kadootjes zult genieten,
'tot volgend jaar', zegt Sint en zijn Pieten!

Sinterklaas vindt het heel fijn,
als je komend jaar weer net zo lief zult zijn.
Misschien wordt je weer net zo beloond,
als Sinterklaas van kattenkwaad blijft verschoond!

Ook al is het kadootje maar klein,
Sint hoopt dat je er toch GROOTS mee zult zijn!
13 jaar geleden
Ik ben nu bijna onder aan dit papier,
daarom eindig ik dit gedichtje hier.

Voor meer rijm en dichtideeën: http://www.gedichtenweb.nl/
13 jaar geleden
En toen kwam er een olifant met een hele grote snuit en die blies het Sinterklaasgedichtje uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle goede eindregels voor een Sinterklaasgedicht zijn cliché. Feit is dat die al zo vaak gebruikt zijn, met name doordat sommigen gebruik maken van een gedichtengenerator, die eigenlijk wel goede zinnen maakt maar niet origineel.
Goede eindregels zijn regels die jezelf bedacht hebt. Ook dit klinkt cliche, maar iets heel grappigs, of juist dom of het rijmt helemaal niet; dat is veel leuker. Met name humor doet het gedicht het. Sinterklaasgedichten schrijven gaat niet over wie de mooiste gedichten kan schrijven, maar voor de gezelligheid, de humor, de lol.
Punten die je in je gedicht kan verwerken zijn het kadootje en iets over de Sint. Maar het allerleukste is dat je refereert naar een voorvalletje in het afgelopen jaar wat je samen hebt meegemaakt. Dat is ontzettend leuk en schept sfeer. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
dit rijmt niet eens
En ook al was ik origineel aan het gedicht begonnen.
Deze laatste zinnen heb ik niet zelf verzonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is het cadeau waar je op zat te wachten
geniet er maar van en houd de sint in gedachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is heel leuk geloof me nou maar
maak het nu gouw open en kijk er naar
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verzamel een lijst met woorden die rijmen op de belangrijkste onderwerpen in je gedicht. Dit kan je helpen om de rijmende coupletten te maken. Tip: fijne rijmwoorden hebben dezelfde klinkers en medeklinkers aan het einde van het woord, zoals 'boom' en 'stoom'. Dit maakt het makkelijker om met deze woorden te rijmen. Te veel gedoe? Op www.sinterklaasgedichtenmaken.nl maak je een kant-en-klaar én persoonlijk sinterklaasgedicht.