Wel of geen chocolade eieren verstoppen met dit warme weer?

Ik heb voor morgen eerste paasdag choco eieren gekocht om te verstoppen in de tuin. Nu is een wordt het erg warm. Heel fijn maar ik vraag mij af of die eieren dan niet smelten? Hoe pakken jullie dit aan? Of kan ik beter hardgekookte eieren verstoppen?

5 jaar geleden
in: Pasen
5.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik verstop nooit eieren, zou gewoon plastic of hardgekookt doen.
Amadea
5 jaar geleden
Plastic eieren verstoppen, en deze binnenshuis omwisselen voor chocola.

Antwoorden (1)

Dat ligt er helemaal aan. Ligt je tuin op het moment van de zoektocht in de volle zon? Dan is het verstoppen van de chocolade-eieren natuurlijk niet verstandig. Ook is het niet handig om de eieren lange tijd in de tuin te laten liggen. Een korte verstopactie met direct daarna de zoektocht is wel haalbaar, lijkt mij. En de eieren neerleggen op schaduwrijke, koele(re) plekken is natuurlijk ook aan te raden!

Veel plezier!