Is het mijn gevoeligheid dat ik me erger aan feestdagen-hamster- boodschappen?

kom net van de supermarkt en heb me aan een stuk geergerd aan de tientallen mensen die als bezetetenen alles in hun karretje gooiden alsof de winkel een maand gaat sluiten. eigenlijk gewoon decadent, maar misschien ben ik aan het zeuren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Pasen
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had anders precies hetzelfde probleem! Maar zelf ga ik een weekendje weg, dus had weinig nodig. Iedereen keek naar me alsof ík gek was, met mijn kropje sla, voor het konijntje dat thuisblijft. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan word jij raar aangekeken... massa hysterie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat je je aanstelt. Laat iedereen toch de boodschappen doen die ze zelf willen.

Het beste antwoord

Je bent niet de enige. Ik vermijd zoveel mogelijk boodschappen doen rondom die dagen.

Mensen raken in paniek als de winkels twee dagen gesloten zijn. Denken dat ze vanwege de 'feestdagen' allerlei extra producten in huis moeten halen. Letterlijk hamsteren.

Vervolgens gooien ze na een paar dagen de helft weg omdat ze het meeste niet hebben kunnen opeten. Dinsdag gaan ze weer vrolijk naar de AH om opnieuw in te slaan.

Massahysterie noem ik het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is natuurlijk wel eten voor minstens drie dagen; bovendien weet je niet voor hoeveel mensen wordt ingekocht. Dat mensen als bezetenen tekeer gaan in supermarkten lijkt me sterk overdreven. Misschien is het door jou gesignaleerde gedrag een plaatselijke handicap of gewoonte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me zelf niet aan, ik verbaas me wel en vind het iets aandoenlijks. Veel mensen zien dit soort dagen als een vreetfestijn en halen dan voor een maand eten in huis. Zelf heb ik juist steeds minder de behoefte om veel en uitgebreid te eten met dit soort dagen.
Overigens is dat niet alleen met feestdagen zo. Ik kan me een keer herinneren dat het bier in de aanbieding was en mensen met 8 kratten pils naar huis gingen.