Wanneer zijn de kerstkilo's zichtbaar?

Ik heb meer gegeten dan ik eigenlijk wilde afgelopen feestdagen. En dan moet oudjaar nog komen... Ik heb geen idee hoeveel ik heb gegeten, dus ik vrees voor het ergste. Na hoeveel tijd zijn kerstkilo's zichtbaar?

3 jaar geleden
in: Kerst
2.4K
Sharonves
3 jaar geleden
Het meeste 'gewicht' zal vast wel komen door sodium etc. Focus je niet zoveel op de kilos, maar zorg dat je gewoon weer gezond gaat eten en bewegen in het nieuwe jaar.
crispy
3 jaar geleden
Dik worden doe je niet tussen 24 december en 1 januari, maar tussen 1 januari en 24 december...
jc54
3 jaar geleden
De kerstkilo's zijn direct na de kerst zichtbaar , zodra je op de weegschaal staat.

Antwoorden (2)

Na een kerst of 5-10
3 jaar geleden
De kerstkilo's zijn meestal direct zichtbaar. De belangrijkste oorzaak daarvan is niet het vele eten, maat het vele zout dat daarmee naar binnen komt (veroorzaakt vochtophoping). Ook vooral de snacks en tussendoortjes leveren meer zout, dan goed voor je is. Als je weer naar je gewone eetpatroon terug bent en genoeg water (geen frisdrank) drinkt ben je het vocht dat je vasthoudt door het zout weer snel kwijt (2 tot 3 dagen). Als jij je kerst-eet-gewoonten blijft voortzetten zal dat in de loop van het jaar wel gewichtstoename geven, maar dan niet meer door vochtophoping maar door vetafzetting. Dat merk je dan al na een week of drie.