Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zijn de kerstkilo's zichtbaar?

Ik heb meer gegeten dan ik eigenlijk wilde afgelopen feestdagen. En dan moet oudjaar nog komen... Ik heb geen idee hoeveel ik heb gegeten, dus ik vrees voor het ergste. Na hoeveel tijd zijn kerstkilo's zichtbaar?

3 jaar geleden
in: Kerst
2.4K
Sharonves
3 jaar geleden
Het meeste 'gewicht' zal vast wel komen door sodium etc. Focus je niet zoveel op de kilos, maar zorg dat je gewoon weer gezond gaat eten en bewegen in het nieuwe jaar.
crispy
3 jaar geleden
Dik worden doe je niet tussen 24 december en 1 januari, maar tussen 1 januari en 24 december...
jc54
3 jaar geleden
De kerstkilo's zijn direct na de kerst zichtbaar , zodra je op de weegschaal staat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Na een kerst of 5-10
(Lees meer...)
3 jaar geleden
De kerstkilo's zijn meestal direct zichtbaar. De belangrijkste oorzaak daarvan is niet het vele eten, maat het vele zout dat daarmee naar binnen komt (veroorzaakt vochtophoping). Ook vooral de snacks en tussendoortjes leveren meer zout, dan goed voor je is. Als je weer naar je gewone eetpatroon terug bent en genoeg water (geen frisdrank) drinkt ben je het vocht dat je vasthoudt door het zout weer snel kwijt (2 tot 3 dagen). Als jij je kerst-eet-gewoonten blijft voortzetten zal dat in de loop van het jaar wel gewichtstoename geven, maar dan niet meer door vochtophoping maar door vetafzetting. Dat merk je dan al na een week of drie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding