Uit welk land komen de driekoningen?

4 jaar geleden
in: Kerst
5.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens het bijbelverhaal waren het geen koningen maar astrologen die uit het Oosten kwamen. Er wordt geen specifiek land van herkomst genoemd en ook niet dat het er drie waren en geen namen. dus weten we niet hoe ze eigenlijk noemden.
Volgens de overleveringen noemden ze Caspar, Melchior en Balthasar.
Rond de 3de eeuw werden er drie-koningen van gemaakt.
fremar
4 jaar geleden
Vanwaar komen eigenlijk die drie koningen? Want – bijbelvast als we zijn – lezen we nergens iets over een trio koningen dat een bezoekje zou gebracht hebben aan de stal in Betlehem. De evangelist Matteüs spreekt alleen over ‘wijzen uit het oosten’ (Mt 2, 1-12). Op zoek naar de ‘koning der Joden’ zouden zij een ster gevolgd hebben en kwamen zo terecht in Betlehem, waar ze het pasgeboren Jezuskind geschenken aanboden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De ster leidde hen naar Jeruzalem,het was koning Herodes, die hen naar Bethlehem stuurdde.

Antwoorden (3)

In het evangelie van Matteüs staat alleen dat de wijzen uit het Oosten kwamen. In andere Bijbelse verhalen komen er ook wel twaalf wijzen voor. Het is dus maar een gok dat het drie personen waren, gezien de drie geschenken die ze meebrachten.

Ook hun namen worden niet vermeld; die kregen ze later pas. Daaraan werden ook regio's verbonden: Melchior uit Europa, Caspar uit Ethiopië en Balthasar uit Azië. Die namen komen uit een Grieks verhaal uit ongeveer 500 na Christus.
4 jaar geleden
Volgens de lessen in Tuin van Heden.nu2 was er een die vertrok uit Teheran, een in het Zagrosgebergte en een in Bagdat.
Ze zouden elkaar in een oase ontmoet hebben in de buurt van de Eufraat.
4 jaar geleden
koning 1 uit Arabie, koning 2 uit Tarsis en koning 3 uit Ethopie.