Ik moet met kerstkaarten langs de duur, hoe pak ik dat aan?

Ik heb sinds een paar maanden een krantenwijk, en laatst kregen we kaarten om rond te brengen. Ik heb echt geen idee wat je moet zeggen als je bij iemand aanbelt. En wat moet ik doen met flatgebouwen en winkels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kerst
5.4K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb dat ook gedaan, toen ik 14 was. (Alle antwoorden zijn goed trouwens) Ik had 250 woningen in mijn wijk. En ik had bijna 200 gulden extra :-D
Daar heb ik toen een mooie stereoset van gekocht die ik zo graag wilde hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bezorg een ochtend krant.

Het beste antwoord

Je belt aan, en als iemand opendoet dan zeg je: "De bezorgers van de wensen u prettige feestdagen!"

Er zijn vast mensen die dan "Bedankt!" zeggen en de deur weer dichtdoen (of smijten), maar er zijn ook zat mensen die je dan een leuke fooi geven. Ik geef zelf altijd een fooi. Vorig jaar heb ik de stomverbaasde bezorger uitgelegd dat ik een NEE-NEE-sticker op mijn brievenbus heb zitten, dus dat hij bij mij nooit bezorgd had, maar dat ik hem dáár juist voor wilde bedanken. Dat vond hij wel een mop, geloof ik.

Bij winkels kun je natuurlijk gewoon naar binnen lopen. En dan maar hopen dat je iemand treft met een goede bui.
In flats kun je meestal wel op de galerijen komen. Waar ik woon kan dat officieel niet, maar volgens mij wordt er niemand boos als je met iemand meeloopt naar het trappenhuis/de lift. Tenslotte doen mensen die komen collecteren of die je iets willen verkopen dat ook.
Dus gewoon al je adressen langsgaan, en big smile opzetten, de mensen geméénd prettige feestdagen wensen en... goeie vangst!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je belt aan, en dan zeg je iets als 'Namens (naam krant) wensen wij U fijne feestdagen' . En dan geef je je kaartje af.
Meestal krijg je dan geld van mensen.
Bij een flatgebouw gaat het wat lastiger, dat kan alleen als iemand je binnen laat.
Bij een winkel kun je volgens mij ook gewoon binnenlopen met je kaartje.
10 jaar geleden
Mijn ervaring is dat dit een goed moment is om een flinke fooi in de wacht te slepen: neem de tijd!
Bel aan en als men de deur opent geef je hen de krant met iets als 'Alstublieft meneer/mevrouw, uw krant. Ook wil ik u en uw familie een hele prettige kerst wensen.' Bij flats; doe hetzelfde en hoop dat ze naar beneden komen.
De meeste zullen 'Bedankt' zeggen en de deur sluiten, maar hou vol, neem de tijd, en je zal een leuk zakcentje bijverdienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe een ochtend krant, ze zullen alleen een kaartje van mij kunnen krijgen. Ik denk niet dat ik rond 6 aan kan bellen of de krant 's middags bezorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zei zelf in je vraag "Ik heb echt geen idee wat je moet zeggen als je bij iemand aanbelt".
Wat je kan doen: bezorg 's ochtends gewoon de krant net als anders. Rij begin van de avond dezelfde route nog een keer voor de kerstgroet en sleep dan de fooi binnen. Je moet er wat voor over hebben :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor je goede advies in de reacties!