Waar staat de grootste 'natuurlijke' kerstboom ter wereld?

Bedoel ik niet de verlichte boomvormige van IJsselstein. Dit is geen natuurlijke boom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kerst
3.3K
fisbel
10 jaar geleden
In de handel zijn kerstbomen tot 16 meter te koop. Bestemd voor gemeenten, evenementen en winkeliersverenigingen. De grootste zilverspar in Europa van nu staat in het Nationale park Biogradska gora in Montenegro beschreven: hoogte 60 m, diameter op borsthoogte 202 cm, stamvolume 54 m3.
In België staat elk jaar de grootste Kerstboom in Kortrijk. De eigenaar beweert dat de boom van 30 meter (in 2010) 30 meter lang was. Zie de bron.
In 2004 werd op 17 december in Uden de grootste kerstboom van Nederland geplaatst. Eveens 30 meter hoog. De boom kwam uit Francorchamps (België) Er zijn ook naaldbomen die niet gekapt worden maar wel met lampjes worden versierd. De boom die in Coeur d'Alene in de Amerikaanse staat Idaho groeit en die elk jaar wordt versierd, met zijn 49 m, mag dan de hoogste kerstboom ter wereld worden genoemd. Hij wordt versierd met meer dan 40 000 lichtjes. Als je wil weten wat de hoogste (naald)boom ter wereld is (zonder lichtjes) dan spreken we over de kustmammoetboom (Sequoia sempervirens) die in het Redwood National Parc in Californië groeit. Hij is meer dan 115 m hoog.
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/29577 Bronnen:
- http://www.uden-on-ice.nl/2004-2005/?p=5
- http://www.bomeninfo.nl/zilverspar.htm
- http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=78338DRL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag waar de hoogste kerstboom ter wereld staat, is niet zo makkelijk te beantwoorden als je misschien zou denken. Bomen groeien niet elk jaar even hard, en bovendien: wat is een kerstboom? Bij Blue River in de Amerikaanse staat Oregon staat bijvoorbeeld een ruim 50 meter hoge boom die al jaren met kerst wordt versierd met lichtjes, maar het is een levende boom met wortels, en veel mensen vinden dat geen kerstboom.

Veel grote steden zetten kerstbomen neer op pleinen, en dan zijn het wel vaak 'echte', dus omgezaagde bomen die speciaal voor dat doel worden geplaatst. De Zweedse hoofdstad Stockholm zet elk jaar een kerstboom in de haven, van soms wel 40 meter hoog. En winkelcentrum Fashion Island bij Newport Beach in Californië is in heel de VS bekend om zijn kerstboom van wel 40 tot 45 meter hoog.

Als het nog hoger moet, dan komen we in de categorie kunstkerstbomen terecht. De grootste in zijn soort is de kerstboom van Monte Ingino bij de Italiaanse plaats Gubbio. Die bestaat uitsluitend uit enorme lampjessnoeren die aan de bergwand van de Monte Ingino worden gehangen. De 'boom' is rond de 650 meter hoog en is op 50 kilometer afstand te zien. Daar zijn wel 730 grote lampen en 8,5 kilometer snoeren voor nodig. Bronnen:
- http://wibnet.nl/adventskalender-2010/waar-staat-s-werelds-hoogste-kerstboom

Het beste antwoord

Die staat in New York al jaren staat er een boom die enorm is.
In de link vind je een filmpje. [zie bron]

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze is in Brazilië, hij staat niet, hij drijft, zie link voor nog een filmpje. [zie bron]

http://jeugdjournaal.nl/item/581700-grootste-drijvende-kerstboom.html