Is het neerzetten van een kameel in een tuincentrum een vorm van dierenmishandeling?

In het plaatselijke tuincentrum is, in het kader van het kerstgeweld, een kerststal neergezet.
2 schapen, een ezeltje, en een kameel.
Het beest is er bij gaan liggen, met de kop zo ver mogelijk van het publiek vandaan. Het ziet er ontzettend zielig uit.
Is dit geen vorm van dierenmishandeling en zoja, zou het nut hebben om het te melden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kerst
1.9K

Het beste antwoord

als het beest eten en drinken heeft, en beschutting tegen de elementen, dan is aan de wettelijke eisen voldaan, en heeft melden geen zin.
de wettelijke eisen voor dierenwelzijn zijn helaas uiterst minimaal.
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
helaas....
+1

Andere antwoorden (1)

Dat ligt er aan hoe het beest gehuisvest is en of die goed verzorgd wordt.
Kamelen in een dierentuin liggen er ook wel eens zielig bij.
Daarom is het niet per definitie dierenmishandeling.

Als je wilt controleren of het allemaal goed gaat, is hier een site
over voeding, huisvesting en verzorging van kamelen.

http://www.eznc.org/primosite/show.do?ctx=25145,54493
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 'kerststal' staat miden in een helverlichte hal, met ontzettend veel lawaai, drommen mensen en knipperende kerstlampjes.
Er is geen ruimte voor de beesten om de poten te strekken, ze staan vast op een ruimte van een paar vierkante meter.
En dat nu al 3 weken lang.
Ik kan er echt niet goed naar kijken.
De kameel neemt niet meer de moeite om nog op te staan, en houdt de kop zoveel mogelijk in een hoek die zo ver mogelijk van het winkelende publiek verwijderd is.
brrr.
Rieneke1
11 jaar geleden
skusme, aan de leiding van het tuincentrum laten weten wat je er van vindt, een ingezonden brief in de krant, jouw plaatselijke afdeling van de pvdd op de situatie attent maken?
Kristal
11 jaar geleden
Ja Rieneke, dat lijkt me een goede manier. En Skusme, doe het zonder gescheld of zo, hoewel je me daar ook het type niet toe lijkt. Je bereikt dan eerder dat mensen naar je luisteren, en erover nadenken.
Moeilijk he, als je zoiets ziet.
Fijn dat je de aandacht erop vestigt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Kristal, ik weet inderdaad wel hoe ik een standpunt moet maken. Een docent van 48 zal dat niet zo snel scheldend doen.
Goed bedoelde raad van je, maar het komt wel een beetje betuttelend over. Ik ben geen knulletje van 13.