Aan het eind van het jaar komen ze weer aan de deur: krantenbezorgers met hun nieuwjaarswens.Geven jullie? En, hoeveel?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik vind het lastig om te bepalen wat nu een juist bedrag is. Na veel antwoorden gelezen te hebben blijk ik aardig in de richting te komen wat een leuk bedragje is.
Bedankt allemaal voor de vele reacties!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
45K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag.

Het beste antwoord

Mijn ouders geven aan de plaatselijke krant 5, Telegraaf 5 tot 10, ligt er altijd een beetje aan.

ik heb zelf een blauwe maandag kranten gelopen. Ik vond het vreselijk rotwerk, al was het nieuwjaarswensrondje altijd wel leuk. 1 nare ervaring gehad wel, kwam aan de deur bij een meneer, die me helemaal de grond inboorde. hij vond het vreselijk dat ik en mijn mede bezorgers met die kaartjes langskwamen, en vond ook niet dat ik een beloning moest krijgen, omdat ook hij hard moest werken voor zijn geld, en ik al geld verdiende met de krantjes. heb er verder niets overgezegd, hem vrolijk kerstfeest gevierd en verder gegaan. maar ik vind het jammer dat mensen er zo overdenken, als krantenbezorger verdiende ik voor 3 a 4 uur werk 5 euro en 55 cent, (om precies te zijn.) wat echt een rotloontje is voor het werk dat je ervoor moet verrichten. ik ben gestopt en verdien nu stukken meer bij de vroom en dreesmann, maar blijf ongelovelijk veel respect houden voor mensen die nog wel kranten bezorgen! en hoop dat ik andere mensen er ook van kan overtuigen dat het toch wel leuk is om iets te geven. Het hoeft natuurlijk niet zo veel te zijn, ik was al blij met 50 cent, het gaat meer om het gebaar. er was bijvoorbeeld ook een vrouwtje die me een plasticwegwerp bekertje gaf met warme chocolademelk met slagroom. Of een snoepje, reepje chocolade, het gaat echt gewoon om het gebaar!

en om af te sluiten,

Lolalolly wenst jullie allemaal hele fijne feestdagen, en een geweldig gelukkig nieuw jaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Lolalolly, ik wens jou ook fijne dagen!

Andere antwoorden (53)

Ja, wij geven wel. Één euro aan de folderman en weekbladenjongen en twee euro aan de krantloper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen die aanbelt krijgt 1 euro als ze dat allemaal doen heeft de kranten jongen/meisje toch een leuk kerst presentje . VROLIJKE KERST.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ze kunnen beter mij wat geven voor al het extra oud papier wat ik weg moet brengen. Al die nutteloze huis-aan-huis bladen. Als er een JA-NEE sticker was zat ie nu al op de brievenbus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jouw geval moet je eigenlijk dus wel wat geven, want je hebt zelf verzuimd die sticker op je brievenbus te plakken haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stickers zijn gratis af te halen bij het gemeentehuis.
Zie voor meer info:
http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Reclamedrukwerk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je trouwens een sticker wilt die Ja zegt op folders en Nee op huis aan huis bladen en kun je die niet vinden? Dan kun je altijd nog de sticker in stukjes knippen en de Ja en Nee omdraaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@podk/ruth: nee, dat is de nee-ja sticker ik zoek de ja-nee
@beerg: nee, want de sticker is er niet, 2e is ook een idee, maar ik weet niet of de folderbezorger dat snapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan hier je eigen sticker maken als je wilt. Vul bij ja in dat je folders wel wil. En bij nee, dat je geen weekblad wilt bijvoorbeeld.
Gewoon je eigen tekst invullen in het balkje. Lijkt me wel duidelijk genoeg voor de kranten en reclame jongens ;-) http://www.van-sluis.nl/sticker/maaksticker.php Dan krijg je bijvoorbeeld dit http://www.van-sluis.nl/sticker/showsticker.php?jl=FOLDERS&jr=&nl=&nr=WEEKBLAD&small=1
(Geen idee of deze zelfgemaakte link het lang zal doen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Beerg goede link! tnx!
neen alleen aan de vuilnisophaaldienst, papier en karton ophalers en de postbode en de kinderen uit de straat die nieuwjaarswensjes voordragen krijgen sinaasappelen en koekjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een nee/nee sticker, dus alleen de krantenman komt aan de deur.
hij verleent extra service door af en toe een telegraaf te leveren bij mijn gewone krant.
ik geef hem 10 euro.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel komende zondag voor het laatst, de Telegraaf op Zondag heeft een aparte bezorger, dus niet vergeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat extra service, of moet ie gewoon van die extra kranten af? Ik denk echt 't laatste: dus óf een reclame-actie van De Telegraaf, of er zijn gewoon exemplaren over waar ie sowieso vanaf moet.
Rieneke1
14 jaar geleden
maakt mij niet uit, ik ben er blij mee :)
De elke dag supervroeg-uit-de-veren-dagblad-bezorger
krijgt 5 euro (vooral uit respect).
Ik ben zelf een avondmens.

De overigen geef ik 1 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien wij nooit de weekbladen krijgen geef ik, als er iemand aan de deur zou komen met een nieuwjaarswens, niets.
De bezorger van mijn ochtendkrant krijgt van mij 10 euro voor zijn trouwe bezorging s`morgens, door weer en wind, al voor kwart over zes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in een flat en heb ze nog nooit aan de deur gehad (aan de bel) voor een gift. Ik vind wel zo'n kaartje in de bus dat ze ons een goede jaarwisseling wensen. Mocht ik wel eens iemand aan de bel treffen, dan zal ik een kleinigheidje geven. Meer uit beleefdheid dan uit beloning. Die beloning krijgen ze al in de vorm van loon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wij geven wel: € 5,- aan de krantenbezorger (en een zakje kerstkransjes)
Hij bezorgt elke dag met de auto, en stipt op tijd. ( voor half zeven 's ochtends).
Folders krijgen we niet, we wonen nogal 'achteraf'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij geven aan zowel de reclamebezorgers en de dagbladenbezorgers één euro. We vinden dat ze dat wel verdienen na z'n heel jaar van bezorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ze verdienen toch gewoon hun loon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is waar. Maar dat is waarschijnlijk geen vetpot en kerst gaat toch ook om het delen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens sgrijvvaud!en bedenk ook dat fietsen erg veel onderhoud nodig hebben,dus je maakt onkosten.
En obers krijgen toch ook vaak een fooi?
Ha, die Renate;

Bezorgers van reclamefolders en huis-aan-huisbladen een euro, onze eigen dagbladbezorger vijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal € 0,50 tot één euro, voor de weekbladen.
De dagblad bezorgers doen wij, ze zijn er trouw in morgen in weer en wind, € 5,00.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan me niet herinneren dat hier ooit iemand aan de deur s geweest voor geld,
maar wij hebben ook geen abenement op een krant.
14 jaar geleden
Mijn zoon van 16 brengt al sinds zijn dertiende trouw iedere week 2 dagen reclamefolders rond. Wat ik erbij wil vertellen is dat hij een licht verstandelijke beperking heeft en autisme. Het eerste jaar gingen wij vaak met hem mee totdat hij de route kende. In drukke periodes moet hij soms ook twee keer lopen. In de zomer soms met dertig graden en in de winter als het vriest dat het kraakt. Vorige winter was het zo vreselijk glad dat hij niet eens met zijn fiets op pad kon. Gelukkig hadden we een bolderkar maar het heeft echt uren geduurd voordat alle folders bezorgd waren. Hij heeft in al die jaren nog nooit een klacht over de bezorging gehad. En ik ben onwijs trots op hem dat hij toch op deze manier aan het werk is om wat extra's te verdienen want het zijn echt geen hoge verdiensten hoor. Bovendien heeft zijn fiets vaak schade opgelopen door de zware tas met folders achterop. Dus hierbij roep ik iedereen op om alle folder- en krantenbezorgers een extraatje te geven mocht men dit kunnen missen. Wij doen het zeker elk jaar weer en er komen er genoeg aan de deur maar ze hebben het allemaal dik verdiend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij geven altijd wel.

Zelf heb ik vroeger ook een ochtendkrant bezorgd. Ik heb de kerstkaartjes altijd gewoon door de brievenbus gemikt. Ik had het zelf niet zo met het aanbellen en duidelijk bedelen om een kerstfooi.
Als mensen me iets zouden willen geven, dan maakten ze me dat wel kenbaar door middel van een briefje op de deur met het verzoek 's middags even langs te komen (wat een drietal mensen ook gedaan heeft, dat vond ik dan wel weer erg lief).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze nooit aan de deur. Als ze wel zouden komen.. Nee. Ik krijg loon, zij ook. Als ik van elke persoon die ik help in een jaar een euro ga krijgen, dan krijgen anderen dat ook van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een nee-nee sticker op de deur. Een folder bezorger die langskomt kan ook 'vrolijk kerstfeest' verwachten en een verzoek of ze de folders voortaan niet meer bij mij in de bus willen duwen omdat ik anders weer een klacht indien.

Dit klinkt hard, maar ik heb geen behoefte aan papieren folders die ik niet in kijk maar gelijk bij het oud vuil gooi. Ook kranten wil ik niet in een papieren format, zonde van het milieu, dus geen kerstbonus voor bezorgers bij mij thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef ja. De huis aan huis brenger geef ik €1,00 de bezorger van de krant krijgt zo'n €2,00 of meer. Ligt een beetje aan wat ik in de portemonnee heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vorig jaar had ik op een gegeven moment niets anders dan een 2 euro munt in mijn portemonnee, de bezorger van het kerkblad kreeg deze, keek er zeer afkeurend naar en zei geen eens bedankt...... die krijgt dit jaar dus niets.

De rest krijgt een euro van me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook meestal een eurootje... ongeacht welke media....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd 2 euro voor de bezorgers, hebben ze verdiend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 of 2 euro, hangt van jouw portemonee en van de hoeveelheid bezorgers af! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toevallig wilde ik deze vraag ook neer zetten,dus bedank jou hiervoor.
Ik geef de bezorger van het witte weekblad 2.00 euro en de folder bezorgers 1.00 euro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef altijd 1 euro .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wij geven niets, ik vind het gewoon bedelen. Ze krijgen toch gewoon salaris voor hun werk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
minnetje sorry. Maar het is geen bedelen. Ze krijgen ontzettend weinig betaald, het zijn vaak scholieren die wel een extra zakcentje kunnen gebruiken, en jij vindt het op je werk ook fijn als je bijv. een 13e maand krijgt, of een leuke kerstbonus in december.
Ik heb de krantenwijk van mijn zoon overgenomen toen hij die niet meer wilde, dus 6 dagen per week om 5 uur 'smorgens de deur uit met meer dan 100 kranten (AD, Telegraaf, Nederlands Dagblad, Volkskrant,Trouw, Financieel dagblad etc. ) Je krijgt 180 euro per maand voor zo'n 55 uur per maand, dus nog geen 3,30 per uur.

Daarom vind ik, dat als je met de nieuwjaarskaartjes langskomt, je best iets meer mag ontvangen dan die ene euro die ze ook klaar hebben liggen voor de bezorger van de gratis weekkrant, die hij maar eens per week overdag hoeft te bezorgen.

Ik lees hier dat veel mensen 5 euro of zelfs meer over hebben voor hun vaste bezorger, maar die ervaring heb ik niet. Er zijn er van de 100 misschien 2 of 3 die 5 euro geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef de bezorgers van de huis-aan-huisbladen 1 euro, de van de foldertjes 50 cent. Maar de bezorger van mijn ochtendkrant krijgt 5 euro, als waardering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef alle wekelijkse folderbezorgers 50 cent, vind ik meer dan genoeg.
Als ik een ochtendkrant zou hebben zou ik wel iets van 2 of 3 euro geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik lang geleden een zondagskrant liep, durfde ik nooit om fooien te gaan vragen, vond ik zo genant voor een zondagskrant. Nu een Nee-Nee sticker en geen krant, dus als ze toch langskomen wijs ik ze vriendelijk op de sticker en wens ze ook een gelukkig nieuwjaar (zonder fooi).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De krantenjongen van het dagblad krijgt van mij steevast 10 euro, die van de zondageditie krijgt normaal de helft, maar omdat hij per a.s. zondag zijn baantje kwijt is ( de Telegraaf op Zondag stopt er mee) krijgt jij er dit keer ook 10.
Ook komt er ieder jaar iemand van het Leger des Heils bij me aan de deur die ik 100 euro geef als kleine bijdrage voor het vele goede werk wat zij belangenloos doen voor de armsten in ons land én als opsteker voor haar persoonlijke inzet, want, weer of geen weer, altijd komt ze op de zaterdag vóór Kerst bij me langs ondanks dat ze recentelijk 80 jaar geworden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets, want ze komen hier niet aan de deur, en ik had er ook nog nooit van gehoord. Deden ze dat wel dan zou ik ze 1 of 2 euro geven. Met name voor het huis-aan-huis blad want die is mij dat wel waard. Overigens wel leuk om te weten dat dit op andere plekken wel gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik lees zegt iedereen dat ze behoorlijk veel geven. Maar dit is niet altijd zo het geval, in de meeste gevallen geven mensen niks. Ik ben zelf krantenbezorgster en merk er zelf totaal niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee; gezien ze loon ontvangen net als ieder andere werkend persoon.
Daarnaast staan de (hier tenminste) reeds daags na het vertrek van Sinterklaas al aan de bel met het wensen van prettige feestdagen en gelukkig nieuwjaar.

Verder vraag ik er niet om om de folders binnen te krijgen en ja, ik weet dat er een sticker bestaat die dit kan voorkomen. Maar wie compenseert mijn voor het aan de voordeur / brievenbus afbreukdoende sticker? Niemand. En zie zo'n sticker er maar weer eens af te krijgen van onze brievenbus van geborsteld RVS. Dat ding kost een godsvermogen en ik zou dit omwillen van de commercie moeten laten verpesten door zo'n sticker???

Wel heb ik respect voor de bezorgers dat ze telkens weer door weer en wind rondlopen. Wat er zou moeten gebeuren is de bezorgers meer te gaan betalen voor dit werk zodat ze het met plezier blijven doen.
Bijkomend voordeel is dat je gelijk het kaft van de koren scheidt; alleen de echte bedrijven zullen dan nog blijven adverteren via folders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net zo, als er op dat moment klein geld in me zak zit. Waarom niet?
Je moet het zien als een fooi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef alleen fooi als iemand iets bijzonders doet, dat niet zozeer in zijn/haar functiebeschrijving past. Bij mijn weten is de functie van de krantenbezorger om de krant op een nette manier in de brievenbus te gooien. Daar wordt hij al voor betaald, dus waarom zou ik dat dan nog een keer doen?
Ik zie die jongen sowieso nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons word het kaartje gewoon in en bus gedaan en komt hij niet aan de deur, en ze verwachten niks................. misschien om dat we in een dorp wonen, makkelijk he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd heb ik geen krant (dus verwacht ik ook geen ~bezorgers aan de deur. Maar wat ik doe bij sommige collectes: gewoon de portemonnee pakken en het eerste beste muntje eruithalen!
(niet als dit muntje onder de 20cent zit, dan is het wel erg krap)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij geven aan de hand van de glimlach... Zit er een glimlach bij de deuropening, dan geven we... Als dat niet zo is, geven we niets... Zo bepalen wij dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet ik de postbode ook wat geven, die man komt ELKE dag aan de deur...en de vuilnismannen..etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de postbezorger (! - ook niet-tnt, die jongens die voor gemiddeld 3 euro per uur lopen) MOGEN geen nieuwjaarswensen rondbrengen, en die lopen ook dag in dag uit door weer en wind.
Het is hun werk, en in de regel een heel wat beter betaald baantje (voor een jongere) dan vakkenvullen, dus daar voel ik me niet geroepen, en voor ongewenst drukwerk al helemaal niet.
Gewoon rond de 2 euro. Als iedereen dat doet krijg je toch weer wat geld binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kregen ze toch al!
Als de brandweerman langskomt geef ik toch ook geen geld omdat het kerst is?

De krantenbezorger krijgt toch betaald voor het bezorgen? Waarom zou ik dan nog wat geven? Daarnaast kunnen de helft van deze bezorgers geen stickers lezen en dus dragen zij niet bij aan een beter milieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die niks geeft krijg hier minpunten. Blijkbaar moet je de krantenjongen verplicht wat geven?! Maar ja, mijn ouders hebben me opgevoed met "kinderen die vragen worden overgeslagen". Dus ik haal het niet in mijn hoofd om als ik krantenbezorger zou zijn, een nieuwjaarswens te gaan geven met het oog op een extraatje (dus vragen). Hoef zelf niet hierover te beslissen; zie nooit geen hond hier want ik woon niet in de bewoonde wereld................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef gul!!! Voor ons een kleinigheidje voor de bezorger best een vermogen.

€1.00 voor de folders en weekbladen.
€5.00 voor de dagbladbezorger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef altijd iets. Omdat dit meestal jongeren zijn die het geld hard nodig hebben en ook door weer en wind deze bladen bezorgen tegen een schijntje. Want het rondbrengen van de krant, en dan vooral de gratis kranten en de folders, verdient echt niet goed.
Ik geef de folderbezorgers max. 1 euro. De weekkranten krijgen ook 1 euro van mij ,en de dagbladbezorger 5 euro.

Degenen hier op de site die antwoorden dat het toch gewoon werk is wat ze doen en dat ze niet moeten bedelen om een fooi moeten er eens bij nadenken hoe het dan zit met de bonus die zij op hun werk ontvangen. Een hoop werkgevers keren nog wel een soort eindejaarsbonus uit, of kennen de 13e maand. Dan ben je toch ook maar wat blij met dat extra geld. En kijk eens hoe de reacties waren toen bedrijven de kerstpakketten gingen afschaffen. Een groot deel van de bevolking was ineens ontzettend verontwaardigd over het niet krijgen van artikelen die ze eigenlijk niet eens nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg er elk jaar wel 4 verschillende aan de deur. Ik gaf ze altijd 2 euro. Nu ik zelf in de bijstand zit en van 35 per week moet zien te leven met mijn kind, is het een flinke aderlating. Ik geef ze nu maar 50 cent. Maar ik kan het voor mijn gevoel niet maken om niks te geven. Ze doen het toch maar weer elke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geeft ALTIJD een flesje wijn. Kan iedereen gebruiken.
Geld nooit : ze worden betaald voor hun job.
Dat flesje is mijn waardering voor de correcte uitvoering van hun job.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Pingponchinees, Toch hopelijk niet aan kinderen van rond 13, 14, 15 jaar??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oef...je zal met nieuwsjaarswensen lopen je je wijk maar 800 flessen wijn ophalen.....:lol:
Wij geven aan de folders en krantenjongens niets. Een abonnement op een krant hebben wij niet dus die hoeft niet aan te bellen. Elk jaar vraag ik me af of de zoveelste bezorger die nu aanbelt al niet eerder is geweest. Misschien hebben ze het pakketje wel in tweeën gesplitst en loopt zijn vriendje met de andere helft Overigens krijgen wij bij de weekkrantjes twee verschillende in elkaar gevouwen, een bezorger loopt dus met twee kranten, ben dan ook heel benieuwd of die nu een keer met beide krantjes komt of twee keer langs komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een vriendin van mij doet ook een krantenwijk en moet er nu elke dag om half 6 uit (respect), zelfs met deze sneeuw. Ze kijkt er al echt naar uit om met nieuwjaar rond te gaan om wat extra's te krijgen, wat ze zeker heeft verdiend. Ik (eigenlijk mijn ouders) geef 1 a 2 euro.

Hahah ik weet nog dat ik vroeger niet wist dat die mensen ook geld wilden. Ik deed toen als klein meisje open, pakte het kaartje aan en gaf niks. Die jongen keek toen best verontwaardigd. Later zei ik tegen mijn ouders dat er iemand aan de deur was geweest. Toen ze zeiden dat ik hem geld had moeten geven (had ik eigenlijk toch niet kunnen doen als klein meisje) moest ik huilen omdat ik me schuldig voelde :P. Dat even ter zijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor ik geef altijd een euro ,ik weet wat het is om folders te lopen ,door weer en wind
en ik haal ook vaak aanbiedingen uit de folder die ik anders niet zou hebben gezien ,en ik hoor ook van de mensen dat het toch wel gewaardeerd wordt de folders dan he ,irma .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds dit jaar heb ik een sticker op de deur dat ik geen reclame en geen ongeadreseerd drukwerk wil.
Dus ik krijg niemand aan de deur.

Vroeger kreeg ik wel ineens mensen aan de deur die gelukkig nieuwjaar wensen, met een krantje dat je hooguit twee keer dat jaar had ontvangen.
(terwijl het een weekblad was bijv)

De vaste bezorgers altijd 2.50, maar 1,- is ook attent toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen lid van een krant en heb ook nog nooit zo'n bedelaar aan de deur gehad... En als er wel iemand kwam, dan moet ik 'm kennen (op z'n minst een paar keer eerder gezien hebben) voordat ik iets geef.
Als ik al iets zou geven als ik 'm nauwelijks ken, dan zou 't 50 cent zijn. Als ik 'm beter goed zou kennen: 1 euro.
Vergeet niet dat ie bij honderden huizen langs gaat, dus meer hoeft echt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 tot 4 euro
2 jaar geleden
weekbladen/folders €2, krantenbezorger €20
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Lijkt een absurd antwoord - gezien alle andere eerder gegeven (meer dan vijftig) antwoorden.
Waar is dit antwoord op gebaseerd?