Wat zou je doen in dit geval? Blijven kerstkaarten sturen?

Ik stuur al jaren kerstkaarten naar familieleden maar ik krijg er nooit een terug.Er zijn geen problemen of ruzie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is jouw keuze een kerstkaart te sturen, dat er geen kaart terug komt, is natuurlijk niet echt leuk, maar niet alle mensen zijn het zelfde. Sommige hechten er totaal geen waarde aan, of ze zijn zo druk met andere zaken dat ze het gewoon vergeten. Er kunnen problemen zijn met hun gezondheid, dat ze aan jouw of een ander liever niet vertellen. Ze kunnen relatieproblemen hebben en daardoor te veel aan hun hoofd om een kaartje terug te sturen. En sommige mensen sturen gewoon nooit een kaartje terug. Zo kan het heel goed zijn, dat ze je kaartje toch wel enorm waarderen en het zouden missen als je het niet meer zal sturen. Dus ik zou de eer aan me eigen houden en gewoon blijven sturen, al is er maar een fam. lid die het waardeert, dan toch is het nog de moeite waard een kaartje te sturen. Fijne Kerstdagen.

Als jij vindt dat je een kerstgroet wil sturen moet je dat gewoon doen ,houd de eer aan jezelf.Er zijn nu eenmaal mensen die vanuit een principe geen kaarten sturen. Misschien jou familie ook.

Ik stuur zelf al enige jaren geen kerstkaarten meer. Voornamelijk omdat ik het een beetje onzinnig vind. Werkt prima zo. Je ziet of hoort elkaar toch wel. Ik zou in jouw geval gewoon zelf ook niets meer sturen maar wel een belletje doen.

Ik zou ermee stoppen. het is sowieso al een prijzige liefhebberij. Je zou het een keer aan kunnen(kerst)kaarten,waarom ze jou niets sturen en dan een afspraak maken om er mee te stoppen.

Die zijn hier in de familie ook,maar ik stuurde ieder jaar wel een kaartje,ik heb wel bij iedere kerstkaart vorig jaar geschreven dat dit de laatste kaart was...ik stop er mee..maar daar is al een andere vraag over geweest... Dus mijn antwoord is: Blijven sturen in jouw geval dan..

Blijven versturen, als je plotseling verandert van gewoonte wekt dat argwaan en dan krijg je juist ruzie of problemen... Tip: Stuur de kaarten die je vorig jaar kreeg: Retour afzender...

Ik zelf zou niet meer sturen. Maar als jij vind dat je het moet doen, moet je het gewoon doen natuurlijk. Je kan ook e-cards sturen naar degene die je dan geen gewoon kaartje meer stuurt.

Als je het zelf leuk vind om de kaarten te versturen, zou ik het gewoon blijven doen. Als je het doet uit een soort verplichting, dan zou ik er onmiddelijk mee stoppen.

Stuur dit jaar eens heel speciale kerstkaarten, bijvoorbeeld zelfgemaakte.Daar krijg je meestal veel reactie op.En maak je wensen speciaal en individueel, niet zo van die voorgeschreven zinnetjes.Je gaat er gegarandeerd geen spijt van krijgen.Veel plezier.

Ik neem aan dat jij zelf kaarten verstuurd, omdat jij dat graag wilt? Niet om ze ook per se terug te krijgen. Zolang je dus zelf die behoefte houdt, moet je het blijven doen, en als dat verdwijnt stop je er mee! Verwacht van anderen niet dat ze het zelfde doen als jij, dat is namelijk niet eerlijk! Maar ik snap je twijfelpunt!

Ik vind het zelf erg leuk om kerstkaarten te sturen en ook om te krijgen. De zus van mijn man stuurt nooit kaarten terug en vorig jaar heb ik haar ook, voor het eerst, geen kerstkaart gestuurd. Ze gaf zelf aan geen waarde aan kerstkaarten te hechten, dus dan krijg je er van mij ook geen. Ga een beetje moeite doen en geld uitgeven, terwijl iemand dat niet waardeert... Dit jaar belde ze me op om te kletsen en en pasant vertelde ze dat ze dit jaar zelf gemaakte kaartjes had gemaakt voor iedereen. En dat ik er ook een kreeg ;) Ik vond het wel bijzonder, dat ze opeens van mening veranderd was. Voor mij had dat niet gehoeven hoor, ik vind dat iedereen dat zelf moet weten, maar ik ga daar dan geen geld en energie in steken. Ik zou geen kaart sturen als je er nooit een terug krijgt. Misschien idd een mailtje sturen waarin je zet dat je ze een fijne kerst wenst ipv een kaart. Uiteindelijk kun je beter extra energie steken in de kaart van die speciale vriendin en daar een lieve boodschap of een mooi gedichtje bij doen.

Er zijn veel mensen die het onzinnig vinden of het niet doen voor het milieu. Op zich een heel goede gedachte. Ik zou er ook mee stoppen wanneer je geen kaarten terug krijgt. Natuurlijk wensen jullie elkaar allemaal een fijne kerst en een voorspoedig nieuwjaar toe, maar daar heb je eigenlijk geen kaarten voor nodig, mondeling of via de mail kan ookl.

Blijven sturen, jij stuurt ze toch om iedereen een fijne kerst toe te wensen, neem ik aan. Dat er personen zijn die geen waarde hechten aan kerstkaarten kan ik me ook goed voorstellen. Ik stuur in deze tijd regelmatig emails en smsjes, wat voor mij meer waarde heeft dat die ene kerstkaart per jaar. Aan de andere kant, ik stuur ook weleens een smsje en krijg niks terug. Dat mag geen probleem zijn. Het is immers geen verplichting dat als ik wat stuur aan iemand dat ik ervan uit ga dat ik dan ook wat terug krijg. Dat is in mijn ogen geen goed uitgangspunt. Ik geef bepaalde dingen omdat die uit mijn hart komen, niet omdat ik verwacht dat ik ze ook terug krijg. Dus als jij iedereen kerst wil wensen dmv een kaart, doe je dat toch ook niet om er perse eentje terug te krijgen. Van mij krijg je hierbij een fijne kerst toegewenst, zonder kaartje maar wel gemeend!

Waarom stuur je zelf kerstkaarten...? Als je daarop het antwoord weet, weet je ook of je ze moet blijven sturen. Bijv. stuur je kaarten omdat je graag een kaart terug krijgt. Dan moet je ermee stoppen, want het werkt niet. Stuur je graag een kaart omdat je het fijn vind om je dierbaren een kerstgroet te geven. Dan zou ik ermee door gaan. Want in dit geval maakt het niet uit of je een kaart terugkrijgt. Wel zou je in de familie eens terloops kunnen laten vallen waarom ze geen kaarten sturen.

De aanhouder wint altijd. Dus blijven sturen. Op een goeie dag breken ze uit in tranen en zullen jou eeuwig dankbaar blijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100