Een trein ramt een vrachtwagen aan volgeladen met duizenden diepgevroren kalkoenen. Kan je d'r als passant eentje, of misschien twee meenemen.....?

In de wijde omgeving liggen deze kalkoentjes voor het oprapen. Is het bezwaarlijk/strafbaar om d'r eentje/tweetje mee te nemen.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kerst
1.6K

Het beste antwoord

Puur formeel gezien mag dit absoluut niet, ze zijn niet van jou. Maar in dit specifieke geval, waarbij men geen enkel risico zal nemen om ze in de winkels te leggen omdat je niet weet in welke mate ze al ontdooid zijn, denk ik dat men wel een oogje zal dichtknijpen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja want het is stelen, het is andermans eigendom meenemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,want supermarkten verkopen t tog niet meer.
Dus kan t beter een doel hebben dan dat het met het afval meegaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt nee, als antwoord op de vraag of je er eentje mee kunt nemen, maar vervolgens zeg je dat het beter is als je dat wel doet. Beetje tegenstrijdig eigenlijk.
ik zou er geen been in zien er een mee te nemen, als ik geen vegetarier was.
het is boven nul, dus ze ontdooien, en zijn dan eigenlijk al snel onverkoopbaar
smikkel ze!
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt bart, voor jou hetzelfde!
escape
12 jaar geleden
Het duurt echt heeeeel erg lang om een diepvrieskalkoen te ontdooien, helemaal bij een graad of vier, zoals het nu is.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik zou geen risico willen nemen escape, en hem toch maar veilig stellen :)
Je kan er zeker 2 meenemen, maar het mag officieel niet.
Want ze zijn niet van jou.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat de eigenaar van de vleeswaren een rechtzaak gaat maken voor het stelen van 2 diepvrieskippen, terwijl hij er toch al honderden kwijt is.
Een fijne Kerst en Eetsmakelijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de kalkoen wel eerst toevoegen; Ga je weg, of ik neem je weg. Neemt hij/zij alsnog de benen.geen man over boord. Anders heb ik in mijn rollator plaats voor 5 kilo in het boodschappennetje, en blijkt dat diepgevroren kalkoenen kunnen vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom? De afvalbak of jouw maag, wat is beter? Dat antwoord weet je vast wel.
Feitelijk is het strafbaar, maar ik zou zeggen omdat ze toch al bij je thuis liggen én omdat ze boven nul zijn, de baas geen probleem gaat maken van 2 gestolen kalkoenen. Trek je er verder niks vandaan en smul er lekker van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist om dezelfde reden als waarom ze niet meer verkocht worden zou ik ze ook laten liggen, een spoorbaan is nog altijd een open riool.

Daarbij is en blijft het diefstal en dus strafbaar.

Ik kan je dus geen smakelijk eten wensen, sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gestolen waar gedijt niet, maar gestolen hier wel! Zo'n arm zwerfkalkoentje mag je best meenemen en een warm huisje in de oven geven.

Dan hebben de weginspecteurs van Rijkswaterstaat ook weer een wat prettigere kerst, want minder opruimwerk. En nee, die mogen ze niet meenemen, die krijgen integriteitscursus om ze voor dit soort 'misstappen' te behoeden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het kan denk ik wel. Anders moeten ze worden opgeruimd/weggegooid worden.