Waarom hoeven bij Appie Heijn(hulppostkantoor) de kerstkaarten niet gesorteerd per postcode in de bus gedeponeerd te worden?

We zijn zojuist onze kerstkaarten op de bus gaan doen en omdat er nog al wat kaarten voor het buitenland bij zitten, deze aangeboden bij het postagentschap van de heer A. Heijn.
Deze kaarten werden apart in behandeling genomen, maar alle kaarten voor Nederland mochte samen in één bus.
We hadden keurig 2 stapels gemaakt, één voor onze regio en één voor de rest van Nederland, maar dat blijkt dus niet nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kerst
3.3K

Het beste antwoord

Kerstkaarten worden volgens mij bij 'Post NL' als als tweederangs postzendingen beschouwd. Voor de bezorging hoef je dus niet te verwachten: 'Vandaag gepost, morgen bezorgd'. D'r kan zo maar 'n weekje tussen zitten. De PTT bestaat niet meer Moolkeesje.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alle post en dus ook kerstkaarten gaan naar een centrale plek (in Assen of Amsterdam) En vanuit hier worden de poststukken naar een regionaal postkantoor gebracht, hier worden de stukken gesorteerd en bezorgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant, maar WAAROM?
Tegenwoordig, met het automatisch sorteren, maakt het niet zoveel meer uit dat de postcodes door elkaar zitten. En met de kerstkaarten is het zo dat die (naar mijn idee) pas worden gedaan als de top van de normale poststuksortering al voorbij is, en er dus meer ruimte op de sorteerplaatsten is.
Volgens mij is het niet alleen bij Appie dat de kerstkaarten op een hoop gaan, dat gebeurt toch overal?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De post doet zijn best om alle kerstpost tijdig te bezorgen,dus enige prioriteit zar er toch wel aan gegeven worden.
Dan lijkt het me toch logisch, dat als een deel van het werk al voor hen gedaan wordt, er minder voor hen te doen valt.
Wat er op andere plaatsen gebeurt, is me niet bekend, maar in de gewone brievenbussen,moet je ze nog steeds gesorteerd aanbieden, met op dit moment ook de makke,dat de inworpgleuven verkleind zijn ,zodat je slechts één kaart tegelijk kunt posten.
anneliez
12 jaar geleden
Tuurlijk, de post doet daar zijn best voor, maar dat wil niet zeggen dat die kaarten aleen dag na posten bezorgd worden, die post wordt gesorteerd in de stillere uren tussen 2 "normale" sorteringen, en voor de machine maakt het allemaal niet zoveel uit
In de sorteercentrales die op een paar plaatsen zijn in Nederland, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Nieuwegein, Zwolle en Den Bosch, wordt alle post verzameld die binnenkomt, de gewone post uit de bussen wordt als eerste verwerkt om daar de 24uurs service te garanderen.

Nadat de 24uurs post verwerkt is worden pas de kerstkaarten bijgevoegd tot het maximale gewicht per wijk behaald is, het restant aan kerstkaarten wordt bij de volgende loopronde gevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die is niet meer op maandag,las ik pas. Wij krijgen al jaren geen post meer op maandag, of het moet een overlijdensbericht zijn.