Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er ook (Christelijke) landen waar er geen tweede kerstdag als officiële vrije dag bestaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kerst
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet allemaal zeker, maar volgens mij zijn er juist heel veel landen wereldwijd waar een 2e kerst-, paas-, of pinksterdag niet bestaat. Het is typisch Nederlands of misschien Westeuropees.
Wist je trouwens dat kerst in Rusland bv, de 7e januari wordt gevierd? Het nieuwejaar daar de 14e. Het heeft te maken met de Georgiaanse en de Juliaanse kalender. Via wikipedia kun je hier veel wijzer van worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 jaar geleden
ja canada, daar is het vandaag boxing day, evenals in amerika
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen wij met kerst in Colombia waren viel het ons op dat tweede kerstdag niet gevierd wordt: Alle winkels en kantoren open, iedereen weer vrolijk aan het werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2de kerstdag is iets dat in Nederland wordt gevierd. Het is ontstaan doordat er in Nederland weinig vrije dagen waren ten opzichte van de ons omringende landen. Om dit te compenseren is er tweede kerstdag bedacht als extra vrije dag. Ik weet geen ander land waar ook 2de kerstdag wordt gevierd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engeland
ook daar wordt vandaag Boxing Day gevierd, van oorsprong een dag waarop werkgevers hun werknemers geld, eten of andere waardevolle artikelen gaven. Nu gewoon een vrije dag (Bank Holiday)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al genoemd, voor mij, maar je hebt ook een 2de paasdag en 2de pinksterdag, misschien echt iets Nederlands...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding