Zijn er ook (Christelijke) landen waar er geen tweede kerstdag als officiële vrije dag bestaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kerst
4.8K

Antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet allemaal zeker, maar volgens mij zijn er juist heel veel landen wereldwijd waar een 2e kerst-, paas-, of pinksterdag niet bestaat. Het is typisch Nederlands of misschien Westeuropees.
Wist je trouwens dat kerst in Rusland bv, de 7e januari wordt gevierd? Het nieuwejaar daar de 14e. Het heeft te maken met de Georgiaanse en de Juliaanse kalender. Via wikipedia kun je hier veel wijzer van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja canada, daar is het vandaag boxing day, evenals in amerika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen wij met kerst in Colombia waren viel het ons op dat tweede kerstdag niet gevierd wordt: Alle winkels en kantoren open, iedereen weer vrolijk aan het werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2de kerstdag is iets dat in Nederland wordt gevierd. Het is ontstaan doordat er in Nederland weinig vrije dagen waren ten opzichte van de ons omringende landen. Om dit te compenseren is er tweede kerstdag bedacht als extra vrije dag. Ik weet geen ander land waar ook 2de kerstdag wordt gevierd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engeland
ook daar wordt vandaag Boxing Day gevierd, van oorsprong een dag waarop werkgevers hun werknemers geld, eten of andere waardevolle artikelen gaven. Nu gewoon een vrije dag (Bank Holiday)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al genoemd, voor mij, maar je hebt ook een 2de paasdag en 2de pinksterdag, misschien echt iets Nederlands...