tot en met, ik ga er ook heen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niesje1973
5 jaar geleden
Thanks! Wij komen die (middag) aan dus kunnen we nog even meegenieten.
De Aste Nagusia (Semana Grande) is een Spaans festival in Bilbao en duurt altijd negen dagen. Dit jaar 2019 van zaterdag 17 augustus t/m zondag 25 augustus.
Het belangrijkste feest van Bilbao begint op de eerste zaterdag na 15 augustus - het feest van Maria Hemelvaart - La Asunción de la Virgen.
De menigte verzamelt zich rondom het aan de rivier gelegen theater Arriaga. Nadat de vuurpijl (lanzamiento del txupinazo) vanaf het balkon is afgeschoten maakt Marijaia triomfelijk haar entree, een goedlachse pop van vier meter. Op dat moment gaat het negen dagen durende feest officieel van start.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niesje1973
5 jaar geleden
Dank je, bestaat er ook een website met het programma?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Veel onderdelen van het Festival zijn nog niet bekend of nog niet bevestigd.
Het programma van de Semana Grande of Aste Nagusia de Bilbao 2019, met zijn concerten en meerdere culturele activiteiten, is nog niet volledig door de gemeenteraad van Bilbao bekend gemaakt. Zodra er betrouwbare informatie is over de eerste concerten, muziekgroepen en theatervoorstellingen en dit ook bevestigd wordt door de theaters te Bilbao wordt de pagina bijgewerkt. In ieder geval negen dagen concerten, theater, cultuur en gastronomie op verschillende locaties in de stad.
Ik kan geen Nederlandse programmapagina vinden, maar deze Spaanstalige is in ieder geval beter dan niets.
https://www.dodmagazine.es/programa-aste-nagusia-bilbao-2019/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Let op: er zijn zelfs sites van reisbureaus die verkeerde datums vermelden
https://www.hellotravel.com/events/the-semana-grande
18 t/m 26 augustus was in 2018
https://en.wikipedia.org/wiki/Aste_Nagusia