Hou mijn spreekbeurt over Formule 1, over welke onderwerpen kan ik het nou allemaal hebben?

Heb nu al wel geschiedenis en over de stelling(over de kosten etc.) maar wat voor onderwerpen kan ik nog meer doen, krijg namelijk noiot de 10 minuten vol...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Formule 1
7.8K

Antwoorden (9)

- de auto's, verschillen met normale auto, de speciale onderdelen.
- de pitstops, hoe snel ze dat doen.
- verschillende racebanen bespreken
- iets over bekende coureurs (bijvoorbeeld Schumacher).

Heb je hier iets aan?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal in de geschiedenis hebt verwerkt, maar je zou het bijvoorbeeld kunnen hebben over aan welke voorwaarden een race-track moet voldoen, veiligheid (ook voor publiek), hoe je een formule 1 racer wordt (minimale eisen), (eventuele) ontwikkelingen voor de toekomst, ervaringen van een kampioen met wat citaten (zoek een interview op bijvoorbeeld). Hoop dat dit wat ideetjes oplevert. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Financi"en, hoeveel geld gaat er in de business om, hoeveel mensen werken in de F1. Kritiek op Formule 1, denk aan milieu. Veiligheid, denk ook aan wat voor technieken geintroduceerd in F1 uiteinelijk in personen auto's terecht komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nederlandse inbreng in de Formule 1.

Denk hierbij aan de coureurs die ooit in de Formule 1 hebben gereden, maar bijvoorbeeld ook aan engineers, reclame, teambazen, circuits, etc. etc. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste T..........A.....
Weet je wel hoe kort 10 minuten is als je je enthousiasme over dit onderwerp op je toehoorders overbrengt.?
Met wat je wilt vertellen ben je al gauw een half uur zoet.....
Als je het pakkend wilt doen , houd dan een lekker technisch verhaal.
Vertel hoe snel zo een raceauto optrekt (0-120 in een paar seconden..., wat hij verbruikt, dat het motortje maar 1600CC is, hoe gruwelijk veel KW (of PK ) daar uitgehaald wordt, hoe snel de banden er door gaan en er omheen gelegd worden, dat een grote reparatie waar een garage een dag ove doet bij een gewone auto in enige minuten gedaan wordt.
Als je dat op een leuke manier uitschrijft, inprent, het papier dan wegdoet en de verbazing over deze bijzondere sport overdraagt op je klasgenoten.
Dan is die 10 minuten zomaar om en heb je een HEEL goed cijfer te pakken.
Ik weet dit uit eigen ervaring en heb met een dergelijke aanpak (maar veel ook wel veel angere spreekbeurten , waarvan -op verzoek van mijn klasgenoten- eentje die twee lesuren duurde) menigmaal een 10 gekregen.
Waar het in een spreekbeurt om gaat , is dat je je mensen meeneemt in een fascinerende wereld en de tijd vergeten.
Zie er dus vooral niet tegenop maar verlang ernaar, je passie met je klas te delen....
Met het cijfer komt het dan helemaal goed.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is misschien handig te vermelden dat ik enige jaren docent Nederlands geweest ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er ook over hebben welke invloeden de f1 in de huidige auto industrie heeft .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nog wat recente gebeurtenissen verwerken, over het verbod op teamorders (zoals nog niet zo lang geleden bij Ferrari gebeurde) en wat de gevolgen kunnen zijn voor teams die dat verbod overtreden.