Kost het aangetekend versturen naar een antwoordnummer geld voor de verstuurder?

De ontvanger/geadresseerde betaalt dan de aantekenkosten. Of moet de verzender de aantekenkosten betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Het beste antwoord

Aangetekende post moet altijd worden aangeboden bij de postbode of postkantoor. Dan moeten ook de kosten voor het poststuk worden voldaan. Dus je betaald als afzender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De afzender moet betalen want het is in jou belang en jij wenst een bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je brief gewoon zo versturen, maar dan heb je geen bewijs dat je het verstuurd hebt.
Bij aantekenen heb jij het bewijs dat je de brief verzonden hebt.
Het enige verschil met een antwoordnummer is dat de eigenaar daarvan de portokosten betaalt, dus die 44 cent van de postzegel. Als jij wilt aantekenen, is dat jouw zaak en dat betaal je dus zelf.

Vroeger kon je verzenden tegen bewijs van ontvangst, maar dat heeft TNT geloof ik afgeschaft (net zoals je nu moet betalen als je de garantie wilt dat je post de volgende werkdag bezorgd wordt - vroeger was dat standaardservice...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangetekende post versturen kost de verzender altijd geld. Logisch ook wel, zij geven je de mogelijkheid post gratis te versturen, een gewone postzegel gratis om zo te zeggen, zij zouden gek zijn als ze de 8+ euro gaan vergoeden.

Verder vond ik dit online voor je:

"Als het bedrijf een antwoordnummer heeft, kunt u dat gebruiken voor een gewone brief en kost het u helemaal niets.
Brieven met een antwoordnummer komen altijd aan. Want daar hebben zowel de Post als de geadresseerde belang bij."

http://www.rechtkrom.nl/wegwijs/aangetek.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je naar een antwoordnummer helemaal niet aangetekend verzenden.
Als het wel kan, dan betaal jij de kosten.
Je moet immers bij afgifte van je brief bij het postkantoor al meteen de kosten voldoen.