Hoe controleert een buschauffeur de leeftijd van een kind onder de 12?

Mijn zoontje van 11 moet vandaag met de bus. Hij krijgt van mij een strippenkaart met reductietarief mee. Hij is nog niet verplicht om een ID-kaart bij zich te dragen. Hoe kan de buschauffeur zeker weten dat hij 11 is en geen 12?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol!

Het beste antwoord

Hij heeft vast wel één of ander pasje bij zich waarop zijn geboortedatum staat (een mens komt tegenwoordig om in die pasjes), dus als de buschauffeur echt bewijs wil zien dan kan dat best geregeld worden denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MIjn zoon zal niks anders bij zich hebben dan een mobieltje en een strippenkaart. Hij wordt bij aankomst weer door iemand opgevangen...
Hij heeft ook echt geen andere pasjes. Geen bewijs dus van hoe oud hij is. En zoals gezegd, is hij dat ook nog niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm. Nouja, dan moet je er denk ik maar op vertrouwen dat de buschauffeur niet al te moeilijk gaat doen, en je zoontje op zijn woord zal geloven als hij zegt dat hij 11 is. En anders kan altijd zijn moeder even worden gebeld met het mobieltje. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste had ik ook al over gedacht.

Andere antwoorden (5)

Hij zal zelf een inschatting maken van de leeftijd van uw zoontje. Hij kan het dus ook mis hebben, maar ik neem aan dat de meeste buschauffeurs niet moeilijk doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat weet ie niet. Je kunt je zoontje zelf op de bus zetten zodat je zeker weet dat het goed gaat, of m voor de zekerheid nog een blauwe strippenkaart meegeven, maar ik denk dat de buschauffeur hem wel gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen vanaf 12 moeten zich op straat kunnen legitimeren. Als je zoontje zich niet kan legitimeren, kan hij dus nog geen 12 zijn.

;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet hij zeker niet altijd, waarschijnlijker doet hij dat nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft de busmaatschappij geen aanvullende regel dat kinderen onder de twaalf alleen onder begeleiding mee mogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou niet handig zijn als ze naar school moeten he... Dan kun je ze dus nog beter met de auto brengen, want dan ben je minder tijd kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht ook al dat je een onbegeleid kind mss wel volwassen-strippen mee moet geven, er staat niks bij over dat kinderen onder 12 jaar onder begeleiding moeten ofzo, kan gewoon met rode strippenkaart, zie de site ov-info.nl