Hoe betaal ik grote bedragen geld binnen enkele minuten telefonisch en via de bank?

Dus stel ik wil iemand 10.000 euro betalen, hoe doe ik dit zonder internet bankieren maar wel binnen enkele minuten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Het beste antwoord

Volgens mij is het alleen mogelijk om grotere bedragen (+ € 10.000) over te boeken via internetbankieren of het kantoor van jouw bank.

Als je de overboeking laat doen door een kantoormedewerker, zal hij gebruik maken van een spoedoverboeking. Met een spoedoverboeking (niet kosteloos) zal het geld direct worden afgeschreven van jouw rekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nou, ten eerste vraag je me even naar mijn rekeningnummer :)

Toegevoegd op 12-05-2009 19:43:31
Zonder internet zou ik het eigenlijk niet weten. Telefonisch lijkt me lastig, hoe kan de bank dan controleren dat jij jij bent. Ik denk dat je dan toch lijfelijk aanwezig moet zijn in de bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bank benaderen en vragen om een telefonische (spoed)overboeking....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dezelfde manier zoals dat vroeger ging:

Je stapt je bankfiliaal binnen en je gaat naar de balie.
Daar geef je aan wat je wilt overmaken vanaf je rekening en zegt daarbij dat het een spoedoverboeking betreft.
Je zet je handtekening onder het stortingsbewijs.
Je verlaat het filiaal van je bank en gaat verder met de dagelijkse gang van zaken...

Zo simpel is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat hij die manier wel kent..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: maakt niet zo veel uit of ie 't wel of niet kent. lijkt me - hij vraagt toch op welke manier 't kan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou dus het hebben van cash geld vermijden maar wel gewoon op een andere manier dan internet bankieren geld overmaken. Het antwoord zoals hierboven gegeven over een toegangscode en dan via de telefoon een spoed overboeking laten doen heb ik meer aan . :) denk dat je zelf ook wel een beetje kon na gaan dat gewoon geld ophalen bij de bank een mogelijkheid is die al bij mij bekend was... thanks anyway
Ik werk zelf regelmatig met de bank en met vele grotere bedragen.
Het is wel mogelijk maar je zult daarvoor op een eerder tijdstip een soort contract met de bank moet maken dat je bevoegd bent om telefonisch opdrachten te verstrekken waarin dit soort bedragen omgaan. Je krijgt dan een code en vaak ook een accountmanager toegewezen. Bij het vermelden van de code en wat overige gegevens kun je daarna (als het saldi toereikend is) bedragen tot een bepaald max. telefonisch laten overboeken. Het max is er omdat de bank ook genoeg liquide middelen moet hebben om het bedrag over te kunnen schrijven..wil je dus hele grote transacties doen dan zul je een voormelding moeten maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de ontvanger kent, en allebei bij dezelfde bank bent, en bij elkaar in de buurt bent, kun je samen naar de bank gaan. Jij neemt dan contant die 10 k€ op, overhandigt ze aan de ander, en die stort ze op zijn eigen rekening. Zo heb je een spoedoverboeking gedaan zonder dat het geld kost.

De bankmedewerker hoeft het geld niet eens fysiek in de hand te nemen.

Officieel moet je de bank vantevoren inlichten als je meer dan een bepaald bedrag contant wilt opnemen. Daar kunnen ze moeilijk over doen bij bovenstaande methode. Maar dat is omdat ze moeten zorgen voldoende contant geld in kas te hebben, en dat is bij deze transactie niet nodig, dus wellicht willen ze dit door de vingers zien.

En anders moet je, zoals elders al aangegeven, een afspraak maken met de bank. Ik neem aan dat dit voor jou een eenmalige aktie is. Vertel dat, vertel hoeveel geld het is, wanneer, waarvoor en naar wie. De bank vertelt je dan wat de procedure is. Kost meestal niets.

Via Internetbankieren lukt het niet. Daar zit, uit veiligheidsoverwegingen, zowel een limiet per opdracht als een daglimiet (voor alle opdrachten samen) op.

Wat ook kan, als je een kredietkaart hebt en de ontvanger een kredietkaartbetaling accepteert: vraag je bank je een eenmalige verhoging van je kredietlimiet te geven. Net als hierboven: vertel hoeveel geld het is, wanneer, waarvoor en naar wie.