Hoe verander je je (interne) IP-adres?

Ik moet het veranderen omdat een ander apparaat (een andere computer in huis) hetzelfde IP-adres heeft. Hoe moet ik het vernaderen? (Op een Mac)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een eenvoudige manier is om je MAc zelf het IP adres te laten geven door je router. Ik neem tenminste aan dat je een router tussen je modem en de twee Macs hebt zitten. Of je hebt een multi PC modem waar dan een router ingebouwd is.

Als je op beide Macs je TCP/IP instellingen op "Configureer: Via DHCP" zet, worden de IP adressen door de router toegewezen.

Hoe doe je dit?
Ga naar :"Systeemvoorkeuren" Kies daar voor "Netwerk". Selecteer de Ethernetpoort waarmee de Mac verbonden is en zet de optie "Configureer" op "Via DHCP".
Als je dit op beide (of meerdere) Macs doet, krijgen ze allemaal een eigen IP adres toegewezen door de router.

Voor vragen kun je me altijd benaderen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ga ervan uit dat je op je MAC een static (vast) IP hebt, die door een ander apparaat in gebruik is.

Bijgaande link laat je toe om het te wijzigen, als je netwerk genoeg vrije slots in de range heeft.