Hoe kom ik aan de PUK-code van een SIM-kaart?

Ja, ja, mijn zoontje heeft 3 keer de verkeerde PIN-code ingetoetst, omdat hij wilde zien wat er dan gebeurt...
En ja, wij weten allemaal wat er gebeurt. De SIM-kaart is dus geblokkeerd en de telefoon vraagt om een PUK-code. Echter door de verhuizing kan ik de spullen van zijn (HEMA) SIM-kaartje niet meer vinden.
Heeft iemand voor mij een oplossing hiervoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
7.4K

Het beste antwoord

Ik ben benieuwd of de HEMA zelf dit kan oplossen. Volgens mij is de HEMA geen provider van telecommunicatiediensten. Zij dient hier dan als tussenpersoon. Misschien is het beter om de klantenservice van de betreffende provider te bellen. Die kan je ook van een vaste lijn bellen, nummer even online opzoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hema maakt gebruik van het netwerk van de KPN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vandaag met HEMA gebeld. Na twee andere nummers te hebben gekregen, kreeg ik iemand aan de lijn die mij gewoon aan de hand van het telefoonnummer de PUK-code kon geven. De telefoon werkt dus weer.
Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Je puk code heb je gekregen bij je sim kaart (samen met de pin-code).
Daarom staat er dus ook op om deze op een goede en veilige plaats te bewaren.
Ik begrijp dat deze helaas met de verhuizing 'misplaced' is geraakt.

Anders contact opnemen met je provider.
Even langs de HEMA dus morgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees helaas dat dit uw zoon een nieuwe simkaart gaat kosten, providers zijn hier vrij streng in altijd. Misschien dat ze uit coulance kosteloos een nieuwe willen aanbieden. Ga hier inderdaad even voor met uw zoontje naar de HEMA en vertel het volledige verhaal, zo maakt u de meeste kans op enige vorm van tegemoetkoming.
Succes!

Toegevoegd op 03-05-2009 18:05:16
Overigens ben ik er niet zeker van of uw provider zélf de PUK-code heeft, volgens mij wordt dit eenmalig verstrekt en staat het enkel opgeslagen op de simkaart zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een PUK code nodig van mijn sim kaart voor T-mobile. Ik moest even langs de T-Mobile winkel, telefoon mee, ID mee, ze voeren je nummer in en je krijgt, zonder extra kosten, gewoon je PUK code.

Dus gewoon even de HEMA bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat word een nieuwe simkaart kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk zelf bij telfort en krijg deze vraag regelmatig. We mogen gewoon de pukcode doorgeven na controle van de persoonsgegevens van de klant. Dus voor zo ver ik weet kun je gewoon contact opnemen met de provider.