Een augurk is familie van de komkommer en is voorzien van een beetje voedingsvezels en vitaminen. Ongeprepareed is 'ie niet zo lekker, maar ingemaakt in zuur wel heel erg lekker.

Eet ze wel met mate, want (uit mijn hoofd schrijf ik dit) de fabrieken doen volgens mij veel zout in het 'zuur'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan zeker geen kwaad.
Augurken zijn gezond, zitten weinig calorieën in en bevat anti-oxidanten.

Pas wel op met het zuur, dit is niet zo best voor je glazuur, dus altijd je mond spoelen met water na het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de lijst van voedingswaarde bekijk, lijkt het me gezond zelfs. Maar zoals altijd, geniet met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel voedingswaarde zit er niet in augurken. Nauwelijks eiwitten, geen vet, weinig koolhydraten. Wel wat vezels maar weer heel weinig vitamines en mineralen. In zoetzure augurken (de meest gebruikte) wat suiker maar bij normaal gebruik zou ik daar ook niet zo'n probleem van maken.

Zie augurken als smaakmaker die je rustig iedere dag kunt eten. Vervang alleen geen substantieel deel van je maaltijden door augurken, want dan loop je de kans op tekorten.