Is er veel smaakverschil tussen goedkope of dure Mozarella?

Zo ja, wat is dan een hele lekkere Mozarella?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K

Het beste antwoord

Niet zozeer tussen duur en goedkoop, maar tussen mozzarella van koeienmelk en mozzarella van buffelmelk (mozzarella di bufala). Het verschil tussen de twee is heel duidelijk: buffelmozzarella is beduidend smaakvoller.

Buffelmozzarella is over het algemeen wel duurder dan koemelkmozzarella, maar prijs zegt niet helemaal alles. Beter een relatief goedkope buffelmozzarella dan een dure koemelkmozzarella.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja leg maar eens een Euroshopper-'mozzarella' (kauwgom), naast een echte gemaakt van buffelmelk.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de lekkerste mozzarella komt uit italie..

Mozzarella is een verzamelnaam voor twee soorten verse kaas. De oorspronkelijke Mozzarella is de Mozzarella di Bufala vervaardigd uit de melk van de waterbuffel. Later is men ook mozzarella uit koemelk gaan vervaardigen. Beiden zijn wel volgens dezelfde principes vervaardigd, maar hebben een geheel eigen smaak en structuur. De Mozzarella di Bufala is porseleinwit (net als de Buffelmelk) terwijl de koemelkmozzarella een licht gelige kleur van de in koemelk aanwezige caroteen heeft. De Mozzarella di Bufala wordt als een delicatesse beschouwd, maar is in vergelijking met de koemelkmozzarella duurder.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja toevallig net op
heerlijk...
Mozzarella is een wit, bol kaasje, gemaakt van koemelk of buffelmelk. De mozzarella van buffelmelk is lekkerder van smaak dan die van koemelk en daardoor ook veel duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echte is van buffelmelk, en is veel lekkerder. Dit komt omdat buffelmelk vetter van samenstelling is dat koemelk.
Echte lekkere mozzarella koop je als het niet ouder is dan een paar dagen, en helaas is dit lastig te vinden.. Misschien is er bij jou in de buurt een goede kaasboerderij die de echte verse mozzarella van buffelmelk verkoopt, de prijs zal er naar zijn, maar je proeft het ook!