Ik krijg geen geluid meer uit mijn pc speakers wat moet ik doen?

ik weet wat mijn type moederbord is. En voor de rest weet ik niet wat ik moet doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
11.1K

Antwoorden (4)

Kijken of alles aangesloten is...

je speakers proberen up-to-date te houden...(was ook bij mij... toen ik mijn speakers updaten werkten ze weer)

ze kunnen ook gewoon kapot zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook even bij volumeregeling kijken, dat het niet "gedempt" staat.

Toegevoegd na 2 minuten:
En misschien zit jouw geluidskaart er niet goed in of is die kapot, probeer een ander stel speakers of een hoofdtelefoon, dan weet je meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst controleren of het aan de speakers ligt en/of de bedrading. Dat kun je controleren door aansluiting van de boxen op een andere PC. Hoor je ook dan geen geluid dan kun je het snoer nog controleren en evt. repareren; anders ligt het aan de speakers en moet je nieuwe speakers kopen.
Evt. kun je ook een andere speakerset aansluiten op je PC om uit te maken waar het probleem zit.

Doen de speakers het goed op een andere PC, dan ligt het probleem aan je PC. Dat kan software-matig zijn (ik neem aan dat je al hebt gecontroleerd of het geluid niet uitstaat of heel zacht) en anders is het de hardware.
Is je geluidskaart geïntegreerd op het moederboard dan heb je een probleem. Heb je een externe geluidskaart dan kun je die vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
* dubbelklik op het luidsprekertje rechtsonder in je statusbalk en verwijder alle vinkjes uit de vakjes "dempen" van het venster "Hoofdvolume". Controleer tevens of de schuif van Volume wel omhoog staat. Sluit het venster.
* controleer of je luidsprekers "aan" staan (spanning).
* controleer alle verbindingen en of het stekertje wel op de luidsprekeruitgang van je pc zit.
* speel een cd af in je cd-rom station. Niks, dan:
* druk op de Windows Toets + op de Breaktoets. in Systeemeigenschappen klik op Hardware en dan op Apparatenbeheer. Klik op het + voor Besturing voor geluid, etc. Controleer of er een uitroepteken voor een van de apparaten staat. Zo nee, dan zou alles in orde moeten zijn (behalve je luidsprekers), zo ja, dan heb je het het probleem gevonden en moet je verder spitten via dit scherm.

Succes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het kan natuurlijk zijn dat je geluidkaart het begeven heeft. Als deze op je moederboard gemonteerd zit ben je de klos en moet voor een nieuwe pc gaan of heel misschien een losse geluidkaart monteren en de oude uitschakelen.
Een losse geluidkaart kun je eenvoudig vervangen.

Ook kun je nog proberen de software van je huidige geluidkaart te updaten. Je moet dan wel het type weten. Misschien te vinden in de specificatie van je pc en anders is hier wel een software programma op internet voor te vinden.