Leren bankstel invetten is regelmatig nodig. Je kunt een leren bank niet kopen, neerzetten, gebruiken en er verder niet naar omkijken. Als je lang van je mooie leren bankstel wilt genieten, dan zul je er extra lief voor moeten zijn door ‘m goed te verzorgen . Anders zal het leer snel uitdrogen en kaal worden. Maar hoe moet je een leren bankstel nou precies verzorgen? Net als bij onze huid, is hydrateren het toverwoord. Reinig geregeld je bankstel met een vochtinbrengende zeep en behandel het af en toe met een speciaal onderhoudsmiddel voor leer.
Om te kunnen bepalen of je je leren bank moet invetten? Wrijf met je hand, met lichte druk over het leer heen. Wanneer je hand zonder weerstand over het leder glijd kun je het invetten nog even uitstellen. Merk je dat je hand stroef over het leder glijd is het tijd om je leren bank weer eens in te vetten.
Regelmatig leer onderhoud is belangrijk omdat het voorkomt dat het leder begint te barsten en uitdroogt.
fremar
6 jaar geleden
Schoonmaken en onderhouden met speciaal onderhoudsmiddel.

Onderhoud is het behoud van een leren bank die in principe heel oud kan worden. Er zijn meerdere mogelijkheden. Allereerst is het een nieuwe bank of al een oudere. Zo ja, weet je of de bank bij de vorige eigenaar onderhouden werd of misschien alleen schoongemaakt?

Schoonmaken:
Babyolie .. inwrijven, na 30 min. intrekken opboenen.
Babybillen doekjes .. goed schoon maken
Groene Zeep .. sopje schoonmaken
Sla of zonnebloemolie .. spons bank afvegen nawrijven zachte doek
Uierzalf .. inwrijven, intrekken zachte handdoek nawrijven
Water .. met afgekookt water, kraanwater teveel kalk, leer kan barsten

Ieder bedrijf promoot zijn eigen onderhoudsmiddel, er zijn natuurlijk veel verschillende soorten leer. Ieder middel moet getest worden op de achterkant van de bank en meteen weggegooid als het de bank beschadigt. Daarom ook: is het een nieuwe bank of ..

https://nl.wikihow.com/Een-leren-bank-schoonmaken: Behandel je bank om de 6 tot 12 maanden met een onderhoudsmiddel. (Veel info)