Mijn werkgever heeft me op het werkrooster ingevuld dat ik op woensdag 1 uur moet werken, is dit wettelijk toegestaan?

Volgens mij is het namelijk zo dat het minimaal 3 uur moet zijn, maar dit weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Het ligt er wel aan wat voor soort contract je hebt, ook aanvullende afspraken in de CAO zijn belangrijk.

Ook al word je maar voor 1 uur ingeroosterd, dan nog moet je voor 3 uur worden uitbetaald. Tenzij in jouw contract vastgelegd staat dat je elke woensdag 1 of 2 uur komt werken.

Wat zijn je rechten als oproepkracht? - FNV
https://www.fnv.nl/artikelen/rechten_oproepkracht/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Voorwaarden betaling over minimaal 3 uur

U krijgt als oproepkracht bij 1 of 2 gewerkte uren minimaal 3 uur uitbetaald als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:

    U heeft een contract voor minder dan 15 uur per week. En u heeft geen afspraken gemaakt over uw werktijden.
    U heeft geen vaste afspraak over het aantal uren dat u werkt. Bijvoorbeeld bij een nulurencontract."
Computoon