Kan ik met een Iraanse achtergrond naar Iran, maar dan met een Nederlands paspoort?

Ik zou graag met een Nederlands paspoort naar Iran willen, maar dan ook met een Iraanse achtergrond. Nu heb ik dus een Iraans achternaam, maar ik ben daar onbekend, dus niet geboren voor Iran. Mijn achternaam zit ook in Indonesië en Maleisië, maar is ook gewoon gebruikt in Iran. Verder kan ik geen paspoort aanvragen door problemen met vader. Zou ik tegen worden gehouden of zullen er geen problemen ontstaan?

Ik word deze zomer 18 en wil graag voor de eerste keer naar Iran.

En krijg ik mijn vliegtickets vergoed als ik terug wordt gestuurd? Als dat het geval is zou ik het nog wel willen proberen.

Ik weet dat je ook een visum aan moet vragen om naar Iran te kunnen gaan.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
tinus1969
6 jaar geleden
Als je 18 bent, heb je iig geen toestemming meer nodig van je vader om een paspoort aan te vragen. Vanuit Nederland is er verder geen principieel probleem, maar je vraag is eigenlijk, of er risico's zijn vanuit de Iraanse overheid, en of je wel een visum krijgt voor Iran.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat vraag ik me af.

Antwoorden (1)

je mag met een paspoort overal in de wereld komen dus ook in iran
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Iran heeft (jammer genoeg) speciale regels voor mensen die het land binnen komen met een achtergrond.
Amadea
6 jaar geleden
Fout. Met een Nederlands paspoort kun je weliswaar 143 landen probleemloos bezoeken. Maar er zijn in totaal 195 landen, dus blijven er 52 landen over waar je behalve het paspoort ook een visum en/of andere officiële papieren nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bramzofski is aan het trollen, al zijn antwoorden neigen naar onzin.