Zijn Cookies erg?

Hoi, op bijna elke website waar ik naar surf staat er *deze website bestaat uit cookies, ga je daar mee akkoord* ofzoiets. dan druk ik steeds op *ja, akkoord* Maar hebben die cookies gevolgen op mijn computer? Virussen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Doorgaans zijn cookies nuttig. Want als u dat wenst, onthouden ze bijvoorbeeld gebruikersnamen en wachtwoorden voor u die u op een website gebruikt. Maar ook de inhoud van uw winkelmandje wordt door een cookie onthouden als u online aan het winkelen bent.

Echter, helaas worden cookies soms ook zodanig ingezet, dat er sprake zou kunnen zijn van schending van uw privacy.
Daarom kent Nederland sinds juli 2012 de zogenaamde cookiewetgeving. Een wet waarin geregeld is dat websites toestemming moeten vragen voor het plaatsen van cookies op uw computer als u de website bezoekt.
fremar
6 jaar geleden
Tegenwordig kunnen cookies veel meer. Als ze willen kunnen ze je hele internet gedrag in de gaten houden. Hoe snel je scrolt, welke producten je bekeken heb, hoe lang.

Als je vervolgens weer op die zelfde site komt krijg je soms een personelijke voorkeurlijst.

Bij youtube merk je het heel goed dat na wat je heb opgezocht of aangeklikt je van alles krijgt wat daar naar linkt.

Is dat erg? Nee, maar soms wel irritant.