Kan ik geld voor een cadeaukaart krijgen?

Ik heb een cadeaukaart van een elektronica winkel. Als ik een produckt koop en het later terugbreng kan ik dan mijn geld terugkrijgen ipv weer een cadeaukaart?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Of een tegoedbon...
Ritsuka
6 jaar geleden
ze kunnen volgens mij zien dat je met een cadeaukaart hebt betaald
LeonardN
6 jaar geleden
"ze"
Wie zijn "ze". Alle verkopers in Nederland? @JJe
Dat zal liggen aan de winkel, die hem daarin verschillend beleid. Ze zijn niet verplicht jou een tegoedbon te geven of geld. Dus vraag eerst wat het beleid is voor je tot actie overgaat. https://www.consuwijzer.nl/thema/een-product-ruilen-of-terugbrengen
liveisgreat
6 jaar geleden
normaal gezien kan je een tegoedbon niet ruilen in geld. als je met een cadeaubon betaald komt dat gewoonlijk op je kassaticket, zoals "bancontact" of "cash" er ook op komt.
als je iets terug wil brengen heb je meestal je kassaticket nodig. als daarop die vermelding staat zal men volgens mij wel doorhebben dat het een onrechtstreekse manier is om een bon in geld om te zetten.
ben je dan niet blij met die bon? er is toch vast iets in die winkel dat je kan gebruiken?

Antwoorden (1)

Die mogelijkheid kan er zijn, maar verkopers zijn überhaupt niet verplicht om te ruilen (voor geld of een tegoedbon). Je kan dus het beste eerst even vragen wat het beleid van de winkel is.